loading...
آموزشگاه آرایشگری
الهام علیزاده بازدید : 54 دوشنبه 05 دی 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  روش های خانگی برای از بین بردن خط خنده آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند آموزش خودآرایی، آموزش اصلاح صورت، آموزش فی اسکالپ و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه ها به سایت deterland.com مراجعه کنید.

خط خنده چیست؟

خطوط لبخند، که بعضی اوقات خطوط خنده نیز نامیده می شوند، انواع چین و چروک هایی هستند که عمدتا در اطراف کناره های دهان ایجاد می شوند. گاهی اوقات خطوط لبخند می تواند در اطراف چشم شما نیز ایجاد شوند که وقتی لبخند می زنید بیشتر به چشم می آیند.

این خطوط و چین و چروک ها با افزایش سن در صورت شما ایجاد می شوند. با این حال، گزینه های زیادی برای خلاص شدن از شر آن ها وجود دارد.

چه عواملی باعث ایجاد خطوط لبخند می شوند؟

علل اصلی خطوط لبخند عبارتند از:

  • از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست (کلاژن)
  • خشکی پوست
  • ژنتیک
  • سیگار کشیدن
  • آسیب ناشی از نور خورشید

چگونه می توانم از ایجاد خط لبخند جلوگیری کنم؟

از برخی دلایل ایجاد خط لبخند می توانید با عادات درست زندگی در بزرگسالی خود جلوگیری کنید. به عنوان مثال، می توانید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از ایجاد چین و چروک هایی که به نور خورشید مربوط می شوند، جلوگیری کنید.

مرطوب نگه داشتن پوست نیز بسیار موثر است، چه از قبل خط لبخند داشته باشید و چه نداشته باشید. حتماً هرروز مقدار زیادی آب بنوشید و از نوشیدن زیاد کافئین یا الکل خودداری کنید. هر دوی این مواد دارای اثرات ادرار آور هستند.

صورت خود را یک یا دو بار در روز بشویید و با مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود آن را مرطوب کنید. همچنین، ورزش و رژیم غذایی گیاهی نیز می توانند به سلامت پوست کمک کند.

اگر برای ترک سیگار به دلیل دیگری نیاز دارید، بدانید که کنار گذاشتن این عادت اکنون می تواند از ایجاد چین و چروک در آینده، از جمله خطوط لبخند جلوگیری کند.

استفاده از مواد خانگی برای از بین بردن خط خنده

۱. روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل خاصیت ضد پیری در از بین بردن خط خنده فوق العاده موثر است. روغن زیتون همچنین حاوی چربی های اشباع نشده است که در وهله اول از بروز خطوط خنده جلوگیری می کنند.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مقداری روغن زیتون به صورت خود بمالید و آن را به خوبی در نزدیکی ناحیه ای که معمولاً خطوط خنده ایجاد می شود، ماساژ دهید. این روند را دو بار در روز تکرار کنید. همچنین می توانید روغن زیتون را با مقدار کمی عسل مخلوط کنید. این خمیر را هرروز به صورت خود بمالید و در کوتاه ترین زمان از شر این خطوط خلاص شوید.

۲. روغن آرگان

روغن آرگان حاوی ۸۰٪ اسیدهای چرب غیراشباع است که با رادیکال های آزاد موجود در پوست شما مقابله می کند. این به نوبه خود، نه تنها خطوط خنده را درمان می کند بلکه به شما کمک می کند تا از چین و چروک هاب پوستتان خلاص شوید.

پس از پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست صورت، چند قطره روغن آرگان را بر روی صورت خود بمالید و آن را به آرامی ماساژ دهید. این کار را هرروز قبل از خواب انجام دهید. به زودی متوجه تفاوت در پوست خود خواهید شد.

۳. اسکراب کیوی

یکی از مهمترین دلایل ایجاد خطوط خنده خطوط ریزی است که ممکن است از قبل در صورت شما وجود داشته باشد. برای خلاص شدن از شر این خطوط ریز، مهم است که حداقل هفته ای دو بار از اسکراب پوست صورت استفاده کنید. اسکراب صورت کیوی می تواند یک گزینه خوب برای از بین بردن خط خنده باشد.

با مخلوط کردن ۱ قاشق غذاخوری کیوی له شده، شکر و روغن زیتون در یک کاسه می توانید یک اسکراب خانگی تهیه کنید. اسکراب آماده شده را در سراسر صورت خود بمالید. پس از خشک شدن اسکراب، صورت خود را با آب ولرم بشویید. پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنید و یک لوسیون مرطوب کننده بزنید.

۴. زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد پیری است که به کاهش چین و چروک و سایر خطوط ریز اطراف دهان کمک می کند و پوست را صاف و نرم می کند. ۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را در یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی چین و چروک های اطراف دهان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. بعد از این مدت می توانید آن را با آب ولرم بشویید.

۷. چای سبز

چای سبز دارای خواص ضد پیری است که به کاهش خطوط و چین و چروک پوست کمک می کند. همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که به سفت شدن پوست اطراف دهان کمک می کند. مقداری چای سبز درست کنید و آن را در یخچال قرار دهید. هز رمان که خواستید مقداری از آن را به صورت خود بزنید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

منبع: deterland

الهام علیزاده بازدید : 54 دوشنبه 05 دی 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به پوست خشک آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند آموزش آرایش و پیرایش، آموزش گریم کودک، آموزش اکستنشن مو و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

علائم خشک شدن پوست

خشک شدن پوست در اغلب اوقات مشکلی موقتی است. اما گاهی اوقات ممکن است که به یک مشکل و بیماری دائمی تبدیل شود. در این صورت، باید علائم آن را جدی بگیرید و سریعا برای درمان آن اقدام کنید. برخی از شایع ترین علائم پوست خشک شامل موارد زیر است:

  • سفت شدن پوست پس از استحمام یا شنا کردن
  • خشن و زبر شدن
  • سرخ و یا خاکستری شدن پوست
  • خونریزی پوست در اثر وجود ترک‌های عمیق
  • خارش
  • پوسته پوسته شدن
  • وجود ترک

دلایل خشکی پوست

گاهی اوقات پوست به دلیل تغییر فصل ( شروع زمستان و…) دچار خشکی می‌شود. اما در اغلب اوقات، عوامل محیطی دلیل اصلی خشکی هستند که برخی از این عوامل، شامل موارد زیر می‌باشند:

۱. آب و هوا

یکی از عومل محیطی که تاثیر زیادی در خشکی پوست دارد، آب و هوا است. با تغییر آب و هوا (افزایش یا کاهش رطوبت و حرارت)، پوست نیز دچار تغییراتی می‌شود. به طور مثال در زمستان که حرارت و رطوبت کاهش می‌یابد، پوست نسبت به فصل تابستان خشک‌تر می‌شود.

۲. استفاده مکرر از صابون‌ها و شوینده‌های مختلف

رعایت بهداشت و استفاده از صابون‌ها و شوینده‌ها خوب است؛ اما استفاده بیش از حد ممکن است به پوست آسیب برساند. در واقع، برخی از شوینده‌ها با حذف چربی‌ها، رطوبت پوست را نیز از بین می‌برند و به مرور منجر به خشکی پوست می شوند.

۳. حرارت

 همه ما می‌دانیم که دستگاه های حرارتی گازی در منزل رطوبت محیط را از بین می برند. بنابراین، زمانی که در فصل سرما بخاری یا شومینه و … روشن می کنیم، رطوبت محیط کاهش یافته و پوست دچار کم آبی می شود.

۴. دوش آب گرم و شنا

علاوه بر حرارت، استحمام طولانی مدت با آب گرم نیز پوست را زبر و خشک می‌کند. همچنین، شنا کردن به طور مکرر در آب های حاوی کلر زیاد منجر به زبری پوست می‎‌گردد.

روش های درمان خشکی پوست

حال که با علائم و دلایل خشکی پوست آشنا شدید، ممکن است متوجه شوید که پوست شما نیز خشک است. شما عزیزان با انجام روش‌های ذکر شده می‌توانید این خشکی را درمان کرده و پوستی نرم و مرطوب داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین روش‌های درمانی پوست های خشک آشنا شوید.

۱. بدنتان را با شیوه‌ای صحیح اصلاح کنید

اگر پوست خشکی دارید و می‌خواهید آن را اصلاح کنید، بهتر است از ابزاری استفاده کنید که آسیب کمتری به پوستتان بزند. علاوه بر این، پس از اصلاح بهتر است از مرطوب کننده‌های مختلف استفاده کنید. برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، می‌توانید به جای کرم‌های مرطوب کننده، از نرم کننده مو استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هرگز برای این کار از صابون‌ها و شوینده‌های دیگر استفاده نکنید؛ زیرا آن ‎ها به اندازه کافی پوست شما را مرطوب نخواهند کرد.

۲. پوست خود را ماساژ دهید

یکی از روش‌های درمان پوست زبر و خشک، ماساژ دادن است. در واقع ماساژ می تواند گردش خون را افزایش داده و منجر به آبرسانی و درخشندگی پوست شود. ماساژ دادن به ویژه با روغن‌های گیاهی، باعث از بین رفتن خشکی و زبری پوست شده و آن را مرطوب می‌کند. بنابراین، بهتر است که در هفته ۲ الی ۳ بار پیش از خواب دست‌ها، صورت، پاها و کل بدن خود را با روغن ماساژ دهید.

۳. آرایش صورت خود را قبل از خواب پاک کنید

اگر پوست شما رطوبت کافی ندارد و زبر و خشک است، بهتر است که پیش از خواب حتما آرایش خود را پاک کنید. علاوه بر این، ماندن آرایش در صورت باعث می‌شود منافذ پوست مسدود شده و جوش یا عفونت به وجود بیاید. بنابراین، پاک کردن آرایش نقس بسیار مهمی در سلامت و زیبایی پوست دارد. صورت خود را با آب ولرم شست و شو داده و سپس آن را با یک پارچه نرم خشک کنید. می توانید از تونر پوست نیز برای پاکسازی عمیق تر پوست خود استفاده کنید. همچنین، بهتر است از لوازم آرایشی به میزان کمی استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که برای آرایش صورت، لوازم آرایشی را تهیه کنید که ضد حساسیت بوده و بهترین برند باشد.

۴. به پزشک مراجعه کنید

گاهی اوقات برخی از مشکلات و مسائل پزشکی باعث می‌شوند که پوست شما زبر و خشن شود. در این صورت، بهتر است که به پزشک مراجعه کرده و آن‌ها را برطرف کنید. در واقع برخی از مشکلات مانند خارش، تاول، جوش و غیره، را می‌توان با کمک دارو و یا پماد درمان کرد. علاوه بر این، ممکن است که پوست شما به دلیل عدم توجه، دچار مشکلات زیادی شود که در این صورت نیز باید به پزشک مراجعه کرده و آن را درمان کنید.

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 59 یکشنبه 04 دی 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به انواع ماسک حنا برای صورت آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند آموزش فی کانتور، آموزش لیفت ابرو، آموزش طراحی ناخن و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

چگونه از حنا برای ماسک صورت استفاده می‌شود؟

ماسک صورت خانگی حنا از پودر حنای بی‌رنگ تهیه می‌شود که حاوی رنگدانه نیست. این نوع حنا یکی از ایمن‌ترین ماسک‌ها به شمار می‌رود. احتمال به وجود آمدن واکنش‌های آلرژیک در آن بسیار کم است. به همین دلیل موارد منع مصرفی برای استفاده از حنا وجود ندارد. با این حال بهتر است قبل استفاده از ماسک، تست حساسیت انجام دهید. مقدار کمی از مخلوط پودر حنا و آب را به نازک‌ترین ناحیه پوستتان مانند مچ دست بزنید.

اطراف پوست آرنج یا ناحیه پشت گوش از دیگر قسمت‌هایی هستند که می‌توانید برای تست حنا استفاده کنید. اگر بعد از حدود ۱۰ دقیقه روی پوست خود هیچ گونه احساس ناخوشایندی مانند سوزن سوزن شدن،‌ سوزش و علائم دیگر در بدنتان به وجود نیامد، پوست در محل استفاده قرمز نشد و هیچ گونه لک قرمزی در اطراف پوست وجود نداشت، می‌توانید بدون نگرانی از این ماسک صورت استفاده کنید.

همانطور که قبل‌تر گفتیم؛ ماسک حنا تأثیر به سزایی در برطرف کردن مشکلات مختلف پوستی دارد. این ماسک مانند روش مزونیدلینگ، برای از بین بردن لکه‌های پوستی، التهابات صورت و … اثر گذاری بالایی دارد. باعث صاف شدن چین و چروک‌های ریز پوست می‌شود و رنگ چهره را بهبود می‌بخشد. اگر پوست خشکی دارید با ماسک حنا می‌توانید به خوبی آن را نرم و مرطوب کنید.

انواع ماسک حنا برای صورت

برای تهیه ماسک حنا بهتر است از یک ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی استفاده کنید. به این خاطر که حنا با فلز واکنش می‌دهد و خاصیت درمانی ترکیب را بسیار کم می‌کند. در ادامه انواع ماسک حنا برای پوست صورت را می‌خوانید.

۱- ماسک حنا برای پوست خشک

مواد لازم:

حنای دم کرده بیرنگ، خامه ترش، ویتامین A، آب، روغن زیتون

نحوه استفاده:

حنای دم شده بیرنگ را (۱۰ میلی لیتر در هر ۲ لیتر آب) با ۱۵ میلی لیتر خامه ترش ترکیب کنید. سپس یک کپسول ویتامین A با ۵ میلی لیتر روغن زیتون به مخلوط اضافه کنید. این ماسک برای احیا و تقویت پوست‌های خشک یک انتخاب عالی است.

۲- ماسک حنا برای پوست چرب

مواد لازم:

حنای خرد شده،‌ عسل، آب گرم،‌ کفیر،‌ ماست

نحوه استفاده از ترکیبات برای ۲ نوع ماسک:

۱- بهتر است این ماسک را قبل از خواب استفاده کنید. ۱ قاشق غذا خوری حنای خرد شده را با ۱۵ میلی لیتر عسل مایع مخلوط کنید و به آرامی روی پوستتان بمالید.

۲- یک قاشق غذا خوری از حنای بی‌رنگ را در آب گرم بریزید. در آخر مخلوط را با ۵۰ میلی لیتر کفیر رقیق کنید. این ماسک را می‌توانید با سایر محصولات لبنی مانند ماست ترکیب کنید.

اگر پوستتان مختلط است آب را به ترکیب اضافه نکنید، کافی است حنا را با کفیر گرم شده حل کنید.

۳- ماسک حنا برای پوست معمولی

مواد لازم:

حنای بی‌رنگ،‌ موز، خامه ترش، زرده تخم مرغ

نحوه استفاده:

این ماسک علاوه بر مغذی بودن، بوی خوبی هم دارد. یک و نیم قاشق غذا خوری حنای بی‌رنگ، ۲۰ میلی لیتر خامه ترش، ۱ زرده تخم مرغ و ۱ موز له شده را با هم ترکیب کنید. مخلوط باید کاملاً ورز داده شود تا ترکیبی توده‌ای شکل به وجود نیاید.

معمولاً‌ بهتر است ماسک‌ها را بیشتر از مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه (نه بیشتر) روی صورتتان نگه ندارید و با آب گرم پوست صورت خود را بشویید.

۴- ماسک حنا با آبلبمو برای جوش‌های صورت

امروزه برای پوست‌های آکنه دار محصولات مراقبتی بسیاری تولید می‌شود. ضد عفونی کنندگی صورت و تقویت کنندگی آن، از جمله فواید این محصولات می‌باشد. از روش‌های دیگر برای برطرف کردن جوش صورت،‌ استفاده از ماسک حنا با آب لیمو است که صورت را به خوبی تمیز می‌کند. باکتری‌ها را از بین می‌برد و پوست را تقویت و صاف می‌کند. همچنین برای چین و چروک‌های ظریف هم مؤثر است.

مواد لازم:

حنای بی‌رنگ، آب لیمو

نحوه استفاده:

۱- یک تا دو قاشق غذا خوری حنای بی‌رنگ را با آب لیمو ترکیب کنید.

۲- سپس آن را به مدت چند دقیقه مخلوط کنید. صورتتان را تمیز کنید و ماسک را روی پوست خود قرار دهید. (قبل استفاده از ماسک بهتر است پوستتان را کمی بخار دهید.)

۳- بعد از ۱۰ دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید. آب لیمو خاصیت شفاف کنندگی دارد بنابراین هنگام استفاده از ماسک باید از قرار گرفتن مخلوط روی ابروهایتان اجتناب کنید.

ماسک حنا و لیمو به خوبی با رنگدانه‌های پوست، کک و مک و آکنه مقابله می‌کند و از بهترین روش‌های از بین بردن لک صورت می‌باشد.

۵- ماسک صورت حنای سفید

حنای سفید یک ماده شفاف کننده طبیعی پوست است. ترکیبات شیمیایی نسبتاً قوی دارد و پوست و مو را روشن می‌کند. معمولاً از حنای سفید رنگ، برای روشن کردن و بهبود رنگ پوست استفاده می‌شود. همچنین به پاکسازی پوست صورت،‌ التهابات چرکی و عفونت‌های قارچی کمک می‌کند.

مواد لازم:

حنای سفید، آب، کفیر یا خامه ترش

نحوه استفاده:

برای تهیه ماسک از حنای سفید می‌توانید هم با آب و هم با محصولات اسید لاکتیک، پودر رقیق ۱:۱ تهیه کنید. کفیر را برای پوست چرب و خامه ترش را برای پوست خشک استفاده کنید. ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان نگه دارید و سپس صورت خود را بشویید. در آخر برای تقویت پوستتان از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 51 یکشنبه 04 دی 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با لیفت و لمینت ابرو آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند آموزش شینیون عروس، آموزش اپیلاسیون ، آموزش براشینگ مو و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه ها به سایت deterland.com مراجعه کنید.

لیفت ابرو

لیفت ابرو یعنی هاشوری کردن ابرو به صورت موقت که در آن ابروها به سمت بالا حالت داده می شود و چهره ای جذاب تر و در عین حال جوان تر را نمایان می کند. در این روش موهای ابرو خود شخص با استفاده از مواد گیاهی و تقویتی به سمت بالا حالت داده می شود.

لمینت ابرو

لمینت ابرو موها را ضخیم تر می کند و در دراز مدت باعث تقویت و کراتینه کردن ابروها می شود. مواد لمینت دارای پیگمنت های رنگی هستند که بر روی ابروها قرار می گیرد و ابروها را پر رنگ تر و تیره تر می کنند. لمینت ابرو اگر با مواد ارجینال انجام شود به هیچ عنوان ریزش ابروها را به دنبال ندارد بلکه رشد ابروهایتان را نیز تحریک می کند؛ چون با مواد ارگانیک و بوتاکس تراپی این کار انجام می شود.

لیفت و لمینت ابرو بیشتر مناسب کدام افراد است؟

لیفت و لمینت ابرو بیشتر مناسب افرادی است که خواهان ابروهای هاشوری هالیوودی هستند و حالت دخترانه و مرتب دوست دارند و می خواهند ابرو پهن تر دیده شود، یا افرادی که ابروهای نازکی دارند یا خانم هایی که ابروهایشان رو به پایین است و می خواهند شکل و شمایل مناسبی به ابروهایشان بدهند.

نکاتی که قبل از لیفت ابرو باید رعایت کنید

  • قبل از انجام لیفت و لمینت ابرو حتما حمام کرده و بدون هیچ آرایشی در آرایشگاه حضور یابید زیرا چشم ها تا یک روز بعد نباید خیس شوند.
  • در صورت داشتن بیماری های کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید و یا اختلالات هورمونی از قبل به آرایشگاه اطلاع دهید.
  • ابروها را از قبل به مدت یک ماه قیچی نکنید.
  • از رنگ کردن ابروها حداقل تا دو هفته قبل از لیفت و لمینت ابروها بپرهیزید زیرا باعث آسیب دیدن ابروها می شود، علاوه بر آن در هنگام لمینت ابروها، ابروهایتان رنگ هم زده می شود.
  • لیفت ابرو برای ابروهای دکلره ممنوع می باشد.

ماندگاری لیفت و لمینت ابرو چقدر است؟

ماندگاری لیفت و لمینت ابرو یک ماه و نیم تا دو ماه می باشد که به میزان رشد ابروهای شما و نحوه نگهداری شما نیز بستگی دارد.

بدون هیچ مقدماتی می‌توانید لیفت مژه را امتحان کنید. تنها چیزی که ممکن است به شا پیشنهاد شود، این است که قبل از لیفت مژه، از سرم‌های مخصوصی استفاده کنید که مژه‌های شما را تا جایی که ممکن است، بلند و تقویت کند.

اولین مرحله برای لیفت مژه، مشورت با متخصص این کار است. در جلسه مشاوره از شما سوالاتی در مورد استایل مورد نظرتان می‌پرسند و اینکه آیا از ریمل هر روز استفاده می‌کنید یا خیر. دوست دارید مژه‌هایتان همگی رو به بالا باشند یا به دو طرف؟ با توجه به پاسخ‌های شما، ظاهر نهایی مژه را طراحی می‌کنند و میزان فر و بلندی آن را تعیین می‌کنند.

سپس تارهای مژه با شانه مخصوص در جای خود قرار می‌گیرند. در همین مرحله، یک محلول خاص حالت‌دهنده به مژه‌ها می‌زنند که این محلول هیچ ضرری برای چشم و مژه ندارد. این محلول یا لوسیون، حکم نرم‌کنده و حالت‌دهنده را دارد.

برای مدت ۶ تا ۱۲ دقیقه این لوسیون روی مژه باقی می‌ماند.

این مقدار، به جنس مژه‌های شما بستگی دارد. اگر زودتر حالت بگیرد، مدت کمتری روی مژه‌هایتان از این لوسیون استفاده می‌شود. گاهی این روند باید دو بار تکرار شود تا مژه‌ها کاملا حالت بگیرند.

سپس، لوسیون فیکس، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوسیون باعث می‌شود که مژه‌ها در همان حالت باقی مانند. در واقع این لوسین، مژه‌ها را در جای خود محکم می‌کند و حالت آنها را ثابت نگه می‌دارد.

گاهی اوقات برای تقویت مژه‌ها از لوسیون‌های دیگری هم استفاده می‌شود که جنبه مراقبتی دارند. مثلا لوسیون‌هایی که حاوی کراتین، آلوئه ورا، انواع ویتامین‌ها و روغن‌های تقویت‌کننده هستند.

نتیجه لیفت مژه حدودا شش تا هشت هفته طول می‌کشد. بعد از هشت هفته می‌توانید مجددا لیفت مژه را تکرار کنید. بعضی از افراد زودتر از این مدت و برخی دیگر دیرتر از این مدت، نیاز مجدد به لیفت مژه پیدا می‌کنند. این مدت زمان، به سیکل رشد مژه هر فرد بستگی دارد.

بعد از لیفت مژه می‌توانید از ریمل استفاده کنید. فقط ۲۴ ساعت اول بعد از لیفت مژه استفاده از ریمل ممنوع است.

۲۴ ساعت اول بعد از لیفت مژه بسیار حیاتی است و مراقبت‌های خاصی دارد. در این مدت، نباید از ریمل استفاده کنید. خیس کردن و حتی رسیدن بخار به مژه یا هر نوع رطوبت دیگر، ممنوع است.

به غیر از ۲۴ ساعت اول، لیفت مژه به مراقبت‌های خاصی نیاز ندارد. فقط می‌توانید از انواع روغن‌ها و سرم‌های مراقبتی برای تقویت مژه‌های خود استفاده کنید.

منبع: deterland

الهام علیزاده بازدید : 48 شنبه 26 آذر 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با ماسک ورقه‌ای آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند آموزش پاکسازی پوست، آموزش شینیون، آموزش اکستنشن مژه و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه ها به سایت deterland.com مراجعه کنید.

ماسک ورقه ای صورت چیست؟

ماسک‌های ورقه‌ای، ماسک‌های نازک و از پیش آماده ای هستند که به سرم هایی مانند مایع یا هیدروژل های غنی شده با مواد مغذی آغشته می‌شوند. فقط کافی است شما ماسک را از بسته خود خارج کرده و روی صورت خود قرار دهید. به همین سادگی! این ماسک ها معمولا از کاغذ، الیاف، خمیر نارگیل یا ژل های نازک برای آبرسانی به پوست ساخته می شوند. آن ها طوری طراحی شده اند که به طور منظم روی قسمت‌های مختلف صورت شما قرار می گیرند. زیرا شکاف هایی در اطراف چشم و بینی دارند تا همه نواحی را به طور یکنواخت پوشش دهند. این محصولات مراقبت از پوست سرشار از مواد مغذی هستند و به پوست شما احساس شادابی می دهند!

نحوه استفاده از ماسک ورقه ای صورت

ماسک های ورقه ای یکی از ساده ترین محصولات مراقبت از پوست هستند. قبل از اینکه استفاده از این ماسک ها را شروع کنید، باید پوست خود را آماده کنید. برای این کار ابتدا پوستتان را با یک شوینده مناسب نوع پوست خود بشویید. سپس یک لایه برداری پوست صورت ملایم انجام دهید تا منافذ پوست شما باز شده و مواد مغذی ماسک به راحتی به پوستتان نفوذ کند.

سپس، ماسک را از بسته بندی آن خارج کرده و روی صورت تمیز قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس آن را بردارید و از صورت شاداب و با طراوت خود لذت ببرید. این ورقه ها در ابعاد و اندازه‌های جهانی ساخته می شوند و با تمام ساختارهای صورت مطابقت دارند. توصیه می شود نوع ماسک را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید و ۲ تا ۳ بار در هفته از آن استفاده کنید.

مزایا و فواید ماسک ورقه ای صورت

۱. آبرسانی

این ماسک ها برای آبرسانی صورت عالی هستند. صورت شما در یک سرم آبرسان قوی که ماسک به آن آغشته شده است غرق می شود و به طور کامل پوست شما را هیدراته می کند.

۲. بهبود کیفیت پوست

ویتامین ها و مواد معدنی بی شماری در سرم ماسک های ورقه ای وجود دارد. بسته نوع به مواد تشکیل دهنده ماسک هایی که انتخاب می کنید، می توانند به پاکسازی پوست، و حفظ رنگ پوست با درخشندگی فوق العاده صورت شما کمک کنند.

۳. سم زدایی

پوست شما روزانه در معرض کثیفی، سبوم، عرق، آرایش و سایر عناصر محیطی آسیب زا قرار می گیرد. این سموم راه خود را به عمق پوست باز می کنند و می توانند منافذ پوست شما را مسدود کنند. افرادی که پوست چرب دارند منافذ باز و بزرگی دارند که بیشتر از سایر انواع پوست مستعد گرفتگی هستند. ماسک ورقه ای مخصوص سم زدایی به باز شدن این منافذ کمک می کند و تمام آلاینده ها را از پوست خارج می کند. ماسک های ورقه ای که حاوی زغال هستند، تمام ناخالصی های به دام افتاده را بیرون می کشند و اندازه منافذ بزرگ را کاهش می دهند.

۴. روشن کردن پوست

گرد و غبار، آلودگی و استرس از جمله عواملی هستند که باعث می شوند پوست شما به مرور زمان کدر و فرسوده شود. در این زمان، ماسک ورقه‌ای روشن‌کننده می‌تواند جان تازه‌ای را به پوست خسته شما القا کند، رنگ پوست شما را یکدست کند و چهره کدر شما را روشن کند. برای بازگرداندن درخشندگی و درخشش پوست خود، هفته ای دو یا سه بار از ماسک ورقه ای روشن کننده استفاده کنید.

۵. بهبود آکنه

آلاینده های محیطی، عادات غذایی ناسالم و تغییرات هورمونی منجر به ایجاد جوش های آزاردهنده ای روی صورت می شوند. به همین دلیل، بسیاری از خانم ها به دنبال ماسک هایی هستند که بتوانند جوش صورتشان را کنترل کند.. برخی از ماسک های ورقه ای آغشته به مواد تسکین دهنده و آرام بخش مانند جلبک، روغن درخت چای، آلوئه ورا و اسید سالیسیلیک هستند که به کنترل ترشح چربی کمک می کندن، منافذ را پاک می کنند، آلودگی را از بین می برند و از ایجاد جوش جلوگیری می کنند. همچنین، این ماسک ها باعث کاهش سوزش و التهاب در پوست مستعد آکنه می شوند.

۶. جوانسازی پوست

همه ما دوست داریم پوستی جوان و بدون علائم آزاردهنده پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز، لکه و غیره داشته باشیم. اگرچه جلوگیری از تغییرات ناشی از افزایش سن ممکن است کار بسیار سختی به نظر برسد، اما کند کردن روند پیری کاری است که برخی از محصولات مراقبت از پوست انجام می دهند. ماسک ورقه ای هیالورونیک اسید، آلوئه ورا، روغن‌های ضروری نه تنها علائم مختلف پیری را کاهش می‌دهند، بلکه پوستی شاداب و درخشان را به ما می دهند.

منبع: deterland
الهام علیزاده بازدید : 51 شنبه 26 آذر 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به کربوکسی تراپی آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند کلاس شینیون عروس، دوره تاتو بدن، آموزش لیفت ابرو و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یکی از روش های درمانی غیرتهاجمی است که برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش برای اولین بار در فرانسه ابداع شد و با گذشت زمان مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفت. در این روش درمانی از گاز دی اکسید کربن جهت رفع بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌شود. در این روش، گاز دی اکسید کربنبه صورت مستقیم با استفاده از دستگاه های خاص به بافت زیر پوست تزریق می‌شود که به شادابی، جوانسازی، از بین بردن لک صورت و رفع مشکلات پوستی کمک می کند.

مزایای کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی مزایای بسیاری در درمان مشکلات پوستی، کاهش چربی، و ترمیم و تقویت مو دارد. از مزایای مهم این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. درمان سلولیت

تزریق دی اکسید کربن به بافت زیر پوست باعث اتساع رگ ها و در نتیجه افزایش گردش خون و بالا رفتن دما در ناحیه تزریق می‌شود. با بالا رفتن دما، چربی ها تجزیه شده و سلولیت ها به طرز چشمگیری کاهش می‌یابند. از این روش می‌توان در درمان سلولیت های شکم، باسن و ران استفاده کرد.

۲. صاف شدن پوست

کربوکسی تراپی با تحریک کلاژن سازی پوست، باعث افزایش ضخامت، انعطاف پذیری، کاهش خطوط و چین و چروک های پوستی، و در نتیجه صاف شدن پوست می‌شود.

۳. کلاژن سازی

از دیگر مزیت های این روش درمانی فوق العاده، می توان به تحریک عملیات کلاژن سازی پوست اشاره کرد. در این روش عملیات کلاژن سازی پوست با کیفیت بهتر و همچنین سرعت بالاتر انجام می شود.

۴. از بین بردن چربی ها

تزریق گاز co2 به بافت چربی باعث افزایش دما و تحریک عمل واکنش لیپولیز می‌شود. لیپولیز واکنشی است که در آن باف چربی تجزیه شده و از بین می‌رود. در نتیجه این روش تاثیر بسیاری در کاهش چربی های شکم،‌ پهلو، باسن، و ران دارد.

کربوکسی تراپی چه کاربردهایی دارد؟

۱. رفع سیاهی دور چشم

تزریق مقداری کربن دی اکسید به بافت پوست زیر چشم گردش خون در این قسمت را بهبود می بخشد و مویرگ های موجود در این ناحیه را ترمیم می کند. افزایش جریان خون باعث می‌شود مواد مغذی بیشتری به ناحیه برسد و سیاهی زیر چشم برطرف شود.

۲. رفع جای جوش

رفع جای جوش و درمان آن از دیگر موارد استفاده از روش کربوکسی تراپی می باشد. در این روش با تزریق کربن دی اکسید در محل مورد نظر می توان جای جوش را درمان کرد.

۳. رفع چربی های شکم و پهلو

از دیگر موارد استفاده از این روش می توان به رفع چربی های موجود در پهلو و شکم اشاره کرد. اما توجه داشته باشید که این روش دائمی نیست و برای جلوگیری از بازگشت چربی، باید سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

این روش درمانی با استفاده از دستگاه مخصوص و سوزن‌های بسیار نازک انجام می‌شود. مدت زمان لازم جهت انجام این روش حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه می‌باشد. در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید، بهتر است قبل از شروع درمان در مورد آن با پزشک معالج خود مشورت کنید. قبل از شروع درمان، محل مورد نظر با استفاده از ماده بی حس کننده بی‌حس می‌شود.

دستگاه کربوکسی تراپی دارای نوعی مخزن است که باید از گاز کربن دی اکسید پر شود. این گاز از طریق لوله‌های استریل شده به سوزن منتقل می‌شود. پزشک سوزن را به محل مورد نظر وارد می‌کند تا گاز دی اکسید کربن موجود در مخزن به بافت زیر پوست وارد شود. بعد از انجام این کار، ممکن است محل مورد نظر مقداری کبود شود. لازم به ذکر می باشد که هنگام تزریق گاز ممکن است مقداری فشار در این ناحیه احساس کنید که امری کاملا طبیعی است.

چه نکاتی را باید قبل از انجام کربوکسی تراپی رعایت کرد؟

همان طور که گفته شد، در صورت ابتلا به بیماری یا مصرف داروی خاص، بهتر است قبل از درمان در این مورد با پزشک معالج خود صحبت کنید. در صورتی که به مواد مختلف و همچنین دارو های خاصی آلرژی و حساسیت دارید بهتر است پزشک معالج را در جریان قرار دهید. سایر دستورالعمل هایی که باید قبل از انجام این روش درمانی مد نظر قرار دهید شامل موارد زیر است:

  • از مصرف نوشیدنی ها و همچنین خوراکی های حاوی الکل پرهیز کنید. زیرا مصرف الکل باعث رقیق شدن خون شده و امکان کبودی بعد از انجام درمان را افزایش می‌دهد.
  • از دارو های رقیق کننده خون مانند آسپرین و همچنین سایر داروهای تقویتی مانند قرص ففول، قرص ویتامین و … استفاده نکنید. زیرا این دارو ها باعث رقیق شدن خون می‌شوند در نتیجه احتمال کبودی پوست بعد از درمان را افزایش می‌دهند.
  • در صورت مصرف دارو های خاص بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. در صورت تشخیص پزشک، می توان دو روز قبل از انجام این روش و همچنین دو روز بعد از آن، مصرف داروها را متوقف کرد.

نکات مراقبتی برای بعد از کربوکسی تراپی

برای کاهش عوارض بعد از کربوکسی تراپی باید دستورالعمل های زیر را به خوبی اجرا کنید:

  • بعد از درمان از ماساژ دادن و همچنین لمس کردن ناحیه تحت درمان خودداری کنید. مگر در مواردی که پزشک به شما توصیه کرده باشد.
  • به مدت ۲۴ ساعت بعد از درمان از انجام ورزش های شدید اجتناب کنید.
  • به مدت ۷۲ ساعت بعد از درمان از قرار گرفتن در برابر نور خورشید پرهیز کنید. در صورت ضرورت قرار گرفتن در معرض آفتاب، از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.
  • از مصرف نمک و الکل خودداری کنید.
  • در صورت وجود ورم در قسمت تزریق شده می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. توجه کنید که برای طولانی مدت از کمپرس استفاده نکنید.

از چه سنی می توان کربوکسی تراپی را شروع کرد؟  

انجام روش درمانی کربوکسی تراپی برای تمام سنین بلامانع است. در حقیقت تمام جوانان می توانند این درمان را انجام دهند. لازم به ذکر است که افراد بالای ۵۵ سال با انجام این روش به نتیجه مطلوب نخواهند رسید. در نتیجه بهترین سن برای انجام این روش سن ۳۰ تا ۴۰ سال است.

برای تکمیل طول درمان، چند جلسه کربوکسی تراپی لازم است‌؟

تعداد جلسه های مورد نیاز برای درمان کامل به نوع بیماری، شدت عارضه، نوع پوست و … بستگی دارد. اما به طور کلی تعداد جلسات لازم تا رسیدن به نتیجه مطلوب، ۸ الی ۱۰ جلسه خواهد بود. هر جلسه طی ۱۵ دقیقه الی ۳۰ دقیقه و یک الی دو بار در هفته انجام خواهد شد. اگر شدت عارضه کم باشد مدت زمان لازم جهت رفع و درمان عارضه کمتر خواهد بود.

تفاوت مزوتراپی و کربوکسی تراپی چیست؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت، تفاوت اصلی میان این دو روش روال کار می باشد. به عبارت دیگر در روش کربوکسی تراپی سوزن و گاز به سطوح زیرین پوست وارد می شود. اما در روش مزوتراپی تزریق در قسمت میانی پوست صورت می گیرد. همچنین،‌ ماده ای که در مزوتراپی به پوست تزریق می شود مایع است. در صورتی که در کربوکسی درمانی از گاز co2 استفاده می شود.

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 47 دوشنبه 04 مهر 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با صابون گوگرد آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند کلاس آموزش تاتو بدن، آموزش طراحی ناخن، آموزش کراتین مو و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر درباره هزینه آموزش اکستنشن مژه و سایر رشته ها به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

امروزه صابون‌های متنوعی برای مراقبت و زیبایی پوست تولید می‌شوند که هر کدام فواید مخصوص به خود را دارد. به طور مثال صابون پاپایا به درخشان کننده پوست معروف است و سلامت پوست را تضمین می‌کند. از طرفی بیشتر این محصولات در رابطه با دیگر صابون‌ها خواص مشترکی دارند، مانند صابون زردچوبه که در کنار فواید بیشمارش مثل صابون پاپایا و گوگرد برای درمان جوش‌های صورت شناخته می‌شود. صابون گوگرد نه تنها برای درمان و پیشگیری از جوش‌های صورت مناسب است بلکه بیماری‌های پوستی را هم به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد.

صابون گوگرد چیست؟

شنیدن کلمه گوگرد ممکن است خاطرات کلاس علمی را در ذهنتان تداعی کند. این ماده که به طور معمول در مناطق آتشفشانی دنیا یافت می‌شود یک ماده اصلی در طب سنتی به شمار می‌رود. به لطف خواص ضد میکروبی گوگرد از سال‌ها پیش برای درمان آکنه و سایر بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. صابون گوگرد به انگلیسی Sulfur Soap نوعی صابون بر پایه اصلی گوگرد می‌باشد و اغلب گزینه‌ای برای درمان بیماری‌های پوستی و بهترین صابون برای جوش صورت به شمار می‌رود.

فواید صابون گوگرد

این صابون دارای خواص ضد عفونی کننده در برابر باکتری‌ها و قارچ‌های پوستی می‌باشد. صابون گوگرد یکی از محصولاتی است که متخصصان پوست به بیماران خود پیشنهاد می‌کنند. باکتری‌ها را از بین می‌برد و چربی اضافی پوست را کاهش می‌دهد. از صابون گوگرد به عنوان یک درمان طبیعی و خانگی برای اگزمای پوستی هم استفاده می‌شود.

۱- درمان آکنه

مسلماً یکی از معضلات مهم پوستی جوش‌های صورت است که بیشتر به دلیل عوامل ژنتیکی، اختلالات هورمونی یا در دوران دوران نوجوانی ایجاد می‌شود. همچنین در برخی موارد به دلیل غذاهایی که باعث جوش صورت می‌شوند به وجود می‌آید. کاهش آکنه‌ با استفاده از صابون گوگرد یکی از توصیه‌های سنتی است که توسط متخصصان پوست پیشنهاد می‌شود.

۲- کاهش علائم بیماری درماتوفیتوز (قارچ پوستی)

این بیماری بثورات پوستی است که توسط قارچ‌ها ایجاد می‌شود. بیشتر اوقات راش قرمز یا حلقه‌ای شکل با مرکز شفاف است. در موارد خفیف‌تر استفاده از صابون گوگرد می‌تواند به شما برای کاهش علائم این بیماری کمک کند اما برای عفونت‌های جدی‌تر بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

۳- درمان بیماری پوستی پای ورزشکاران

این بیماری پوستی روی پای ورزشکاران به وجود می‌آید و برای از بین بردن قارچ‌ از صابون گوگرد استفاده می‌شود. برای درمان این بیماری باید به صورت مکرر پاها و لای انگشتان پا با صابون گوگرد شسته و تمیز شود تا اثر بخشی خود را نشان دهد.

۴- کنترل بیماری پسوریازیس

اگر چه داروهای مختلفی برای این بیماری پوستی وجود دارد، اما به عنوان روش خانگی می‌توانید از صابون گوگرد برای کنترل این بیماری استفاده کنید. این محصول به کاهش التهاب پوستی کمک می‌کند و همراه با اسید سالیسیلیک پوسته‌های به وجود آمده به خاطر این بیماری را از بین می‌برد.

۵- ایده‌آل برای پوست‌های چرب

صابون گوگرد برای کاهش چربی‌های اضافی در ناحیه‌هایی مانند صورت و پشت بدن به چرب‌ترین پوست‌ها کمک می‌کند. گوگرد و اسید سالیسیلیک چربی اضافی پوست را از بین می‌برند و باعث تعادل در پوست صورت می‌شوند. از طرفی با استفاده از کرم پودر برای پوست چرب می‌توانید میزان عواملی که باعث چرب‌تر شدن پوستتان می‌شوند را کنترل کنید.

۶- تسکین علائم آکنه روزاسه

اگر از افرادی هستید که از روزاسه رنج می‌برید می‌دانید که این بیماری بسیار ناراحت کننده است و زیبایی چهره را تحت تا‌ٔثیر قرار می‌دهد. آکنه روزاسه عارضه‌ای است که باعث قرمزی پوست روی گونه‌ها، بینی و چانه می‌شود، در این شرایط صابون گوگرد می‌تواند به تسکین علائم پوستی شما کمک کند.

سخن پایانی

به عنوان درمان آکنه، گوگرد به طور گسترده در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های فروش لوازم بهداشتی وجود دارد. حتی می‌‌توانید این محصولات را به صورت آنلاین از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی تهیه کنید. اگر بعد از استفاده نتایج قابل قبولی را در پوستتان مشاهده نکردید با مشورت یک پزشک متخصص پوست محصولات با دوز بالاتر را تهیه کنید.

مهمتر از همه برای درمان جوش‌های صورت خود به وسیله گوگرد صبور باشید و به هر گونه تغییر در روی پوستتان دقت کنید. ممکن است سه ماه طول بکشد تا نتایج قابل قبول را در پوستتان مشاهده کنید و همچنین بهتر است صابون گوگرد را برای طولانی مدت استفاده نکنید.

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 56 دوشنبه 04 مهر 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  ماربل ناخن آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند کلاس میکروبلیدینگ، آموزش کوتاهی مو زنانه حرفه ای، دوره آموزش اکستنشن مو و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه ها به سایت deterland.com مراجعه کنید.

زیبایی ناخن‌ها یکی از مواردی است که همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین دلیل ابزارها و وسایل زیادی برای طراحی ناخن تولید می‌شود، مانند لنز ناخن، دیسکوژل ناخن و بسیاری از موارد دیگر که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که با ترکیب رنگ‌ها دیزاینی خاص در ناخن‌هایتان به وجود آورید؟ با استفاده از تکنیک ماربل ناخن می‌توانید رنگ‌های بیشماری را با هم ترکیب کنید و طراحی‌های جذابی بر روی ناخن‌هایتان اجرا کنید. ماربل ناخن ایده‌ای فوق‌ العاده برای مجالس و عروسی است که از امتحانش پیشیمان نمی‌شوید. کافی است به انتخاب رنگ‌ها دقت کنید و یا از عکس‌ها ایده بگیرید.

ماربل ناخن چیست؟

ماربل ناخن تقریباً طرحی به شکل ابر و باد است و می‌توانید با روش‌های مختلفی این دیزاین زیبا را بر روی ناخن‌هایتان اجرا کنید. با توجه به اینکه در این تکنیک از چند رنگ استفاده می‌شود، انتخاب رنگ لاک‌ها بر اساس پوستتان زیبایی ناخن‌هایتان را چند برابر می‌کند. ماربل ناخن را می‌توانید با پودر اکلیلی ناخن، ورق طلای ناخن و یا وسایل تزئینی دیگر زیباتر کنید.

روش جذاب برای طراحی ماربل ناخن

برای اینکه روش‌ها را بهتر انجام دهید، می‌توانید مانند ویدئو از ناخن مصنوعی برای اجرای ماربل ناخن استفاده کنید زیرا نسبت به ناخن‌ طبیعی سطح بزرگ‎‌تری در اختیار خواهید داشت.

روش اول

ابتدا ناخن خود را لاک ژل بزنید. سپس ۳ رنگ متفاوت از لاک ژل را انتخاب کنید و از هر کدام به یک سطح صیقلی بزنید. با یک چوب نازک به صورت مورب از روی رنگ‌ها رد کنید تا کمی با هم ترکیب شوند. سپس قلم موی ناخن را به رنگ‌ها غوطه ور کنید. به آرامی قلم مو را روی ناخنتان حرکت دهید و بعد در روی ناخنتان پخش‌ کنید.

روش دوم

در این روش طراحی ماربل ناخن را با ترکیب رنگ‌های قرمز، سفید و طلایی انجام می‌دهیم. کمی از رنگ‌های قرمز و سفید به یک سطح بزنید. سپس مانند روش قبل با یک چوب نازک روی رنگ‌ها حرکات مورب ایجاد کنید تا کمی با هم ترکیب شوند. سپس قلم مو را به رنگ‌ها بزنید و به آرامی وسط ناخن‌هایتان پخش کنید. حالا قلم نازک‌تری بردارید و پودر طلایی ناخن به لبه‌ها و وسط رنگی که در ناخنتان ایجاد کرده‌اید بزنید.

روش سوم

چهار رنگ متفاوت از لاک ژل را به پلت رنگتان (سطح صیقلی) بزنید. با چوب نازک به آرامی در رنگ‌ها حرکت مورب ایجاد کنید تا با هم ترکیب شوند سپس با قلم مو کمی از این ترکیب را بردارید. قلم مو را به آرامی روی تمام سطح ناخن‌هایتان بکشید. وقتی تمام ناخن خود را به این روش لاک زدید با لبه‌ی قلم مو کمی رنگ‌ها را حرکت دهید تا حالت مواج ظریفی در سطح ناخنتان ایجاد شود.

روش چهارم

برای این مدل از دیزاین به دلخواه می‌توانید از سه رنگ زرد، نارنجی و آبی فیروزه‌ای استفاده کنید. با قلم موی نازک هر کدام از این رنگ‌ها را به صورت افقی، به ترتیب و پشت سر هم به قسمت بالایی ناخن‌هایتان بکشید. سر قلم موی خود را تمیز کنید و سپس به آرامی حرکات عمودی روی رنگ‌های ناخنتان ایجاد کنید. برای زیباتر شدن و تمیزی کار با یک قلم موی بزرگ‌تر، رنگ پایین ناخنتان را پاک کنید.

منبع: deterland

الهام علیزاده بازدید : 56 دوشنبه 28 شهریور 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با شامپو سبغ آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری زنانه مانند آموزش شینیون، آموزش پدیکور و پارافین تراپی، آموزش کاشت مژه و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

شامپو کردن مو تنها برای تمیز کردن و از بین بردن چربی های سر انجام نمی شود. بلکه شامپوهایی وجود دارند که می توانند فواید و کاربردهای مختلفی برای مو و پوست سر شما داشته باشند. به عنوان مثال شامپو رنگ مو می تواند موهای شما را رنگ کند و سفیدی ها را بپوشاند. همچنین، شامپو خشک برای از بین بردی چربی مو بدون نیاز به شستشو استفاده می شود. موارد دیگری نیز مانند شامپوهای تقویت کننده، ضد شوره و … وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خودتان بهترین نوع آن را انتخاب کنید. اما محصولی که ما قصد داریم در این مقاله به شما معرفی کنیم، شامپو سبغ نام دارد.

شامپو سبغ چیست؟

شامپو صبغ یک شامپوی کاملا گیاهی است که خواص فوق العاده ای برای مو دارد. این شامپو از گیاهانی مانند گزنه، بابا آدم، عصاره هلیله، سیاه دانه، آملا و … تهیه می شود. به همین دلیل مواد مغذی فراوانی دارد که می تواند برای تقویت و رشد مو، و جلوگیری از ریزش مو و بسیاری از مشکلات مربوط به مو و پوست سر جلوگیری کند. این محصول به طور تخصصی برای موهای چرب و معمولی ساخته شده است. اما کسانی موی خشک دارند نیز می توانند از شامپوی مخصوص موهای معمولی استفاده کنند.

ترکیبات شامپو سبغ چیست؟

این شامپوی گیاهی از چندین گیاه ساخته می شود و به همین دلیل با استفاده از یک شامپو می توانید از خواص بسیاری از گیاهان استفاده کنید. ترکیبات شامپو سبغ شامل موارد زیر است:

  • عصاره گیاه حنا
  • بابونه
  • گیاه دم اسبی
  • شنبلیله
  • روغن اسپند
  • رزماری
  • هلیله
  • سیاه دانه
  • روغن کندش
  • ریشه بابا آدم
  • گزنه
  • اسطوخودوس
  • روغن نارگیل
  • روغن بادام تلخ

نحوه استفاده از شامپو سبغ

نحوه مصرف شامپو سبغ نیز مانند سایر شامپوهاست. ابتدا موهای خود را خیس کنید، مقداری از این شامپو یا یک شامپوی معمولی را به موهایتان بزنید و ماساژ دهید تا تمام چربی و آلودگی ها از بین بروند. سپس برای بار دوم، شامپو سبغ را به موهایتان بزنید و ماساژ دهید و اجازه دهید شامپو ۵ دقیقه با مو و پوست سر شما تماس داشته باشد. در نهایت با آب ولرم به خوبی آبکشی کنید. از آنجایی که این محصول در دو نوع مخصوص موهای چرب و معمولی ساخته شده است، در انتخاب شامپوی مناسب خود دقت کنید.

تفاوت شامپو سبغ اصلی و تقلبی

هنگام خرید این شامپو باید دقت بسیاری به خرج دهید. زیرا شامپوهای تقلبی علاوه بر اینکه فواید شامپوی اصل را ندارند، بلکه ممکن است عوارضی را نیز برای شما به همراه داشته باشند. یکی از روش های تشخیص شامپو سبغ تقلبی، توجه به بسته بندی و لیبل محصول است. محصولات تقلبی اغلب از بسته بندی و لیبل های بی کیفیت استفاده می کنند که به سادگی قابل تشخیص است.

فواید شامپو سبغ

ممکن است از خودتان بپرسید شامپو سبغ برای چی خوبه؟ از آنجایی که این شامپو از گیاهان مختلفی تهیه شده است، فواید بیشماری برای پوست و موی شما دارد. از جمله مزایای شامپو سبغ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان شوره سر
  • جلوگیری از موخوره
  • ضد قارچ
  • جلوگیری و درمان ریزش مو
  • تنظیم چربی پوست کف سر
  • درمان شپش سر
  • رفع ریزش سکه ای مو
  • تقویت رشد موی سر، ابرو، و ریش

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 56 دوشنبه 28 شهریور 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  کلاژن سازی پوست آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری زنانه مانند آموزش میکرونیدلینگ، آموزش پارافین تراپی، آموزش کراتین مو و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه ها به سایت deterland.com مراجعه کنید.

کلاژن یک پروتئین مهم است که بدن ما برای جوان و سالم نگه داشتن پوست به آن نیاز دارد. امروزه ثابت شده است که می توان از برخی روش های طبیعی و غیر تهاجمی برای تحریک کلاژن یا به عبارت دیگر، کلاژن سازی پوست خود استفاده کرد، اما همچنان افسانه های متعددی نیز درباره آن وجود دارد. برای اینکه بدانید کلاژن چیست و چه تاثیری بر سلامت و جوان ماندن پوست ما دارد، و همچنین از بهترین روش های کلاژن سازی پوست در خانه مطلع شوید، این مقاله را از دست ندهید. ما روش های بسیار ساده و کاربردی را برای جوان تر و زیباتر شدن پوست شما معرفی می کنیم که می توانید به سادگی در منزل انجام دهید، بدون آنکه عوارض جانبی خاصی را متحمل شوید.

کلاژن چیست؟

کلاژن فراوان ترین شکل پروتئین در بدن است. در بسیاری از بافت های ماهیچه ها، استخوان ها، تاندون ها، عروق خونی و دستگاه گوارش یافت می شود. با این حال، وقتی مردم در مورد اهمیت کلاژن صحبت می کنند، عموماً به مزایای آن برای پوست اشاره می کنند. البته این موضوع چندان بی راه هم نیست. زیرا کلاژن پروتئین اصلی ساختاری در پوست است که مانند داربست عمل کرده و حجمی را ایجاد می کند تا پوستی صاف و بدون چین و چروک داشته باشیم.

چرا به کلاژن سازی پوست احتیاج داریم؟

عوامل محیطی بسیاری مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی می توانند کلاژن را تجزیه کنند. این امر باعث می شود پوست شما افتاده و دچار چین و چروک شود. سن نیز عامل مهمی است. پزشکان می گویند: با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می یابد. بنابراین پوست نیز نازک تر به نظر می رسد و از حمایت ساختاری کمتری برخوردار خواهد بود. به همین دلیل است که افراد با افزایش سن متوجه سستی یا افتادگی پوست خود می شوند.

شاید در گذشته راهی برای جلوگیری از این موضوع یا حداقل کند کردن این روند طبیعی وجود نداشته است. اما امروزه به اندازه ای درباره این پروتئین مهم اطلاعات داریم که می تواند در بهبود شرایط پوست و به تاخیر انداختن پیری پوست موثر باشد. بنابراین با کلاژن سازی پوست بوسیله برخی روش های خانگی یا کلینیکی مانند آنزیم تراپی پوست، میکرودرم ابریژن و … می توانیم میزان تولید کلاژن را تحریک کرده و از چروک شدن و افتادگی زودرس پوست خود جلوگیری کنیم.

کلاژن برای پوست چه می کند؟

وقتی سطح کلاژن بالا باشد، پوست نرم، صاف و سفت می شود. کلاژن به سلول های پوست کمک می کند تا خود را احیا و ترمیم کنند. این پروتئین همچنین به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. به همین دلیل است که کلاژن در طول سال ها به عنوان یک عنصر بسیار مهم برای مراقبت از پوست و ماده ای مهم برای داشتن پوست صاف در نظر گرفته شده است.

چه غذاهایی در کلاژن سازی پوست نقش دارند؟

متخصصین تغذیه می گویند: “رژیم غذایی نقش شگفت انگیزی در ظاهر و شادابی پوست شما ایفا می کند. و این همه به کلاژن برمی گردد.”

کلاژن پروتئینی است که به پوست ساختار ، نرمی و کشش می بخشد. انواع مختلفی از کلاژن وجود دارد اما بدن ما عمدتا از نوع ۱ ، ۲ و ۳ تشکیل شده است. مکمل های بسیاری در بازار وجود دارند که ادعا می کنند می توانند در تولید کلاژن بیشتر موثر باشند. اما آیا استفاده از این مکمل ها بهترین راه است؟‌ پیشنهاد ما این است که از مواد غذایی تازه و سالم که در زیر به آن ها اشاره می کنیم، استفاده کنید.

۱. آب قلم

با اینکه تحقیقات اخیر نشان می دهد آب قلم منبع قابل اطمینان کلاژن نیست، اما این گزینه تا به حال رایج ترین روشی است که مردم به یکدیگر توصیه می کنند. اعتقاد بر این است که با جوشاندن استخوان در آب کلاژن آن استخراج می شود. از آنجا که آب قلم از استخوان و بافت همبند تشکیل شده است، حاوی کلسیم، منیزیم، فسفر، کلاژن، گلوکوزامین، کندرویتین، اسیدهای آمینه و بسیاری از مواد مغذی دیگر است که مصرف آن نه تنها ضرری ندارد، بلکه می تواند به سلامتی شما نیز کمک کند.

۲. مرغ

اگر تا به حال یک مرغ کامل را خورد کرده باشید، حتما متوجه شده اید که چقدر بافت همبند در بدن این پرنده وجود دارد. همین امر مرغ را به یک منبع غنی از کلاژن تبدیل می کند. چندین مطالعه ثابت کرده اند که می توان از گردن مرغ و غضروف آن به عنوان منبع کلاژن برای درمان آرتریت استفاده کرد.

۳. توت ها

توت ها نیز مانند مرکبات منبع غنی از ویتامین سی و سایر آنتی اکسیدان ها هستند که نقش بسیار مهمی در سلامت و محافظت از پوست ما در برابر آسیب های محیطی ایفا می کنند.

۴. ماهی و صدف

ماهی و صدف مانند دیگر حیوانات دارای استخوان و رباط هایی هستند که از کلاژن ساخته شده اند. برخی ادعا کرده اند کلاژن دریایی یکی از راحت ترین موادی است که جذب بدن می شود.

درست است که مصرف گوشت ماهی می تواند به میزان مصرف کلاژن شما اضافه کند، اما توجه داشته باشید که “گوشت” ماهی کلاژن کمتری نسبت به سایر قسمت های دارد که معمولا تمایلی به خوردن آن نداریم. مانند سر، فلس یا کره چشم. در حقیقت، محققان از منبع ماهی به عنوان منبع پپتیدهای کلاژن استفاده می کنند.

منبع: deterland

الهام علیزاده بازدید : 34 شنبه 12 شهریور 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  پردرآمدترین رشته آرایشگری آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری زنانه مانند آموزش میکرونیدلینگ، آموزش پارافین تراپی، آموزش کراتین مو و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه ها به سایت deterland.com مراجعه کنید.

در چند سال گذشته صنعت مو و زیبایی پیشرفت چشمگیری داشته است. شاخه‌های متنوعی به رشته آرایشگری اضافه شده و افراد بیشتری به یادگیری این رشته علاقه‌مند شده‌اند. برای موفقیت در رشته آرایشگری مثل همه مهارت‌های دیگر باید اراده، تمرین و پشتکار داشت. انتخاب یک مرکز آموزشی که دوره‌های حرفه‌ای با مدرک معتبر برگزار کند به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر وارد بازار کار شوید. با توجه به اینکه رشته‌های زیادی در آرایشگری هستند که هر کدام از آن‌ها محبوبیت خاص خود را دارند، به طور دقیق نمی‌توان پردرآمدترین رشته آرایشگری را معرفی کرد. اما با این حال در ادامه‌ مطلب چند نمونه از این مشاغل و روش هایرسیدن به درآمد بالا از طریق این رشته ها را معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

طراحی و کاشت ناخن

طبق آمار جهانی، افراد زیادی وارد بازار کار این رشته آرایشگری شده‌اند و در چند سال آینده هم ورود به این رشته رشد بیشتری خواهد داشت. دوره‌های آموزش طراحی ناخن و آموزش کاشت ناخن هر کدام سر فصل‌های جداگانه‌ای دارند و یکی از مشاغل پردرآمد محسوب می‌شوند. میزان درآمد یک ناخن کار به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم.

میکروبیلدینگ یا فیبروز ابرو

خدمات ابرو در شاخه‌های متنوعی دسته بندی شده است، که بسته به انتخاب و نیاز مشتری روش‌های مختلفی برای زیبایی هر چه بیشتر ابروها انجام می‌دهند. همچنین بیشتر این روش‌ها بعد از چند ماه نیاز به ترمیم دارند. به همین دلیل فیبروز ابرو از مشاغل پر درآمد آرایشگری محسوب می‌شود. به نوعی اگر کیفیت کار خوب و حرفه‌ای داشته باشید، علاوه بر مشتری‌های جدید مشتری‌های ثابت خود را هم خواهید داشت و درآمد بالا برای شما تضمین می‌شود.

دوره‌های آموزش میکروبیلدینگ و آموزش فیبروز ابرو از خدمات پرطرفدار محسوب می‌شوند. فیبروز ابرو برای افرادی که ابروهای پرپشتی ندارند و می‌خواهند قسمت‌های خالی ابروی خود را پر کنند مناسب است. و میکروبلدینگ یک روش برای طراحی کامل ابرو است، البته به گونه‌ای که کاملاً طبیعی جلوه کند.

رنگ مو

رنگ مو یکی از حرفه های آرایشگری است که از سال‌ها قبل وجود داشته، به طوری که قبل از به وجود آمدن رنگ‌های شیمیایی از مواد گیاهی مانند حنا برای رنگ کردن مو استفاده می‌کردند. رشته رنگ و مش جزو مشاغل پردر آمد قرار گرفته است زیرا برای هر فرد با هر نوع سلیقه‌، رنگ کردن مو اهمیت پیدا می‌کند. در دوره آموزش رنگ و مش اطلاعات زیادی در رابطه با ترکیب رنگ‌ها و تکنیک‌های مختلف رنگ مو به دست می‌آورید. این مهارت‌ها کمک می‌کند تا رنگ موی مشکی را بدون کوچک ترین آسیب، به رنگ موی بلوند تبدیل کنید.

میکاپ

رشته میکاپ زیر مجموعه‌های متنوعی مانند آرایش عروس، گریم و میکاپ (آرایش صورت)، گریم کودک و … را شامل می شود. یکی از این شاخه‌های پردرآمد آرایشگری میکاپ عروس است که حتی ساده‌ترین سبک‌های میکاپ عروس نیز قیمت بالایی دارند. در بین این دوره‌ها اگر قصد داشته باشید در دوره آموزش گریم و میکاپ شرکت کنید، تکنیک‌های مختلفی برای ورود به بازار کار یاد خواهید گرفت. شناخت مارک‌های مختلف لوازم آرایشی، فرم صورت و روش‌های دیگر میکاپ همراه با مدرک فنی و حرفه‌ای به شما کمک خواهد کرد تا هر چه سریع‌تر وارد بازار کار شوید.

کراتینه مو

کراتینه مو برای درمان و صافی موها استفاده می‌شود. موها را درخشنده، ابریشمی و موخوره‌ مو را از بین می‌برد. به همین دلیل یکی از مشاغل آرایشگری محسوب می‌شود که می‌توان درآمد بالایی از این حرفه به دست آورد. هموارده به تعداد افرادی که می‌خواهند موهای خود را کراتینه کنند افزوده می‌شود. در دوره آموزش کراتینه مو تمام روش‌های صافی و احیای مو را یاد می‌گیرید. از سرفصل‌های دیگر آموزش کراتینه مو، جذب مشتری و مشتری مداری است که به شما کمک می‌کند تا هر چه زودتر به درآمد دلخواهتان برسید.

شینیون و کوتاهی مو

همه افراد یک روز به شینیون و یا کوتاهی مو نیاز پیدا می‌کنند. فرقی نمی‌کند عروس باشند یا می‌خواهند به عروسی بروند،‌ همچنین کودکان یا بزرگسالانی که قصد کوتاهی موهای خود را دارند. در نتیجه مشتریان این دو رشته بسیار زیاد هستند و می‌توانید از این طریق به درآمد عالی برسید. در دوره آموزش شینیون مو با انواع روش‌هایی که هم مطابق میل مشتری باشد و هم خودتان بتوانید نسبت به فرم صورت مشتری انواع شینیون‌ها را به او پیشنهاد کنید، آشنا می‌شوید.

با توجه به این که بازار کار مو نیز به دو بخش کوتاهی مو کودک و بزرگسالان دسته بندی شده است؛ درآمد بالای شما را تضمین خواهد کرد چون از هر قشر و سنی مشتری خواهید داشت.

منبع: deterland

الهام علیزاده بازدید : 59 شنبه 12 شهریور 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به خواص صابون زردچوبه آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری زنانه مانند آموزش گریم عروس، آموزش طراحی ناخن، آموزش اپیلاسیون  و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

از زمان‌های قدیم مردم از پودر زردچوبه به‌عنوان یک محصول زیبایی طبیعی استفاده می‌کردند. پودر و خمیر زردچوبه حتی امروزه نیز برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی استفاده می‌شود. این روزها صابون‌های زردچوبه به راحتی در دسترس هستند. اما آیا واقعا استفاده از آن می‌تواند برای پوست مفید باشد؟ صابون زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد باکتریایی مشابه زردچوبه طبیعی است. خواص ضد باکتریایی موجود در زردچوبه برای از بین بردن لک صورت و آکنه تاثیر به سزایی دارد. همچنین خود آنتی اکسیدان قوی هم می‌تواند رنگ پوست روشنی را برای پوست شما به همراه داشته باشد و آن را پاکسازی کند.

در این مقاله درباره فواید استفاده از صابون زردچوبه که برای درمان جوش‌های زیر پوستی، رفع سیاهی دور چشم و مشکلات دیگر پوست مناسب است صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با فواید استفاده از صابون زردچوبه ارگانیک آشنا شوید و به‌عنوان روتین روزانه از آن برای شادابی و جذابیت پوست خود بهره ببرید.

خواص بی نظیر زردچوبه

می‌دانیم که زردچوبه فواید و خواص شگفت انگیزی برای پوست و جوش‌های زیر پوستی دارد. صابون زردچوبه هم به مقدار زیادی زردچوبه درون خود دارد که نه‌تنها پودر ریشه زردچوبه ارگانیک، بلکه عصاره و اسانس آن نیز به‌ شکل ۱۰۰ درصد خالص به این محصول اضافه می‌شوند. معمولا شرکت‌ها از با کیفیت‌ترین مواد طبیعی به‌صورت تصفیه نشده استفاده کرده و روغن زیتون فوق بکر ارگانیک را هم به آن اضافه می‌کنند. روغن آفتابگردان ارگانیک هم گاهی اوقات به این محصولات اضافه می‌شود. همچنین ماسک زردچوبه را نیز می‌توان در خانه تهیه کرد که برای جوش و آکنه اثر بخشی خیلی خوبی دارد.

استفاده از افزودنی‌های شگفت انگیز به روتین مراقبت از پوست شما کمک می‌کنند. این صابون‌ها برای انواع پوست مانند پوست‌های چرب، خشک و یا حساس ساخته شده‌اند و کاربرد فراوانی دارند. همچنین می‌توانند به‌عنوان صابون صورت، صابون بدن یا صابون اصلاح برای مردان، زنان، نوجوانان و نوزادان استفاده شوند.

صابون زردچوبه چه فواید درمانی دارد؟

۱- کنترل چربی پوست

همانطور که می‌دانیم صابون، چربی روی پوست را کنترل می‌کند. بنابراین پوست کمتر مستعد دریافت چربی می‌شود و منافذ هم تمیزتر باقی خواهد ماند. احتمال ابتدا به آکنه کمتر از قبل می‌شود، و جوش‌های سر سیاه نیز از بین خواهند رفت.

۲- ضد باکتری و ضد عفونی کننده

چریش همراه با زردچوبه به عنوان یک عنصر ضد باکتری عمل می‌کند؛ که باعث ضد عفونی شدن پوست می‌شود. بنابراین می‌توانید از صابون، برای تسکین خارش و قرمزی پوست استفاده کنید. تمام مواد تشکیل دهنده صابون زردچوبه برای بهبود رنگ پوست هستند و لکه‌های تیره هم روشن‌تر از قبل می‌شود.

۳- مرطوب کننده پوست

روغن زیتون و سایر روغن‌های استفاده شده در صابون زردچوبه پوست را مرطوب می‌کنند و همچنین باعث سالم‌‌تر و شاداب‌تر شدن پوست شما می‌شود.

۴- کاهش منافذ پوست صورت و محافظت در برابر آکنه

رزماری یک قابض طبیعی محسوب می‌شود که اندازه منافذ روی پوست شما را کاهش می‌دهد و ترشح چربی را نیز کنترل می‌کند. در نهایت، روغن چای درخت، باکتری‌ها را از بین می‌برد تا پوست شما سالم‌تر بماند. همه اجزا با هم کار می‌کنند تا ایمنی طبیعی پوست شما تقویت شود.

عوارض صابون زردچوبه چیست؟

هنگام استفاده از زردچوبه توجه به این نکته که از چه برند و موادی تشکیل شده است اهمیت به سزایی دارد. زیرا اگر از مواد تشکیل دهنده مناسبی تهیه نشده باشد به پوست آسیب خواهد رساند. همچنین نباید در یک بازه زمانی مشخص به صورت مداوم از صابون زردچوبه استفاده کرد. اگر دارای بیماری زمینه‌ای باشید شاید بهتر باشد قبل از استفاده، با پزشک خود مشورت کنید. حساسیت پوستی به زردچوبه نیز می‌تواند باعث قرمزی و تورم پوست شود.

نتیجه گیری

حال راحت‌تر می‌توانید پاسخ سوال آیا صابون زردچوبه برای پوست مفید است؟ را پیدا کنید. این صابون با زردچوبه ساخته می‌شود که برای چندین نسل به‌عنوان یک شیوه درمانی برای برخی از مشکلات پوستی استفاده می‌شد. صابون‌های گیاهی زردچوبه حتی بهتر از زردچوبه طبیعی هستند. چرا که حاوی عناصر دیگری هستند که برای پوست بسیار مفید بوده و می‌توانند خاصیت درمانی داشته باشند.

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 58 شنبه 21 خرداد 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به خواص روغن جوجوبا آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری زنانه مانند آموزش گریم عروس، آموزش طراحی ناخن، آموزش اپیلاسیون  و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

پوست و مو در تمام مدت زندگی ما در معرض عوامل محیطی بسیاری قرار می‌گیرند. همچنین سبک زندگی و روتین مراقبتی ما نیز تاثیر زیادی بر زیبایی و سلامت آن‌ها دارد. بنابراین مراقبت و درمان مشکلات پوست و مو یکی از مواردی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. روش های مختلفی جهت درمان مشکلات پوست و مو وجود دارد که از آن میان می توان به استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روش های کلینیکی مانند بوتاکس مو، تزریق کلاژن، کربوکسی تراپی و … اشاره کرد. یکی از این روغن های گیاهی روغن طبیعی جوجوبا می باشد که به عنوان اکسیر زیبایی و جوانی از آن یاد می شود. این روغن یکی از روغن های گیاهی بسیار با کیفیت است که در اکثر کرم های آرایشی، پماد های درمانی و سایر لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله درباره خواص روغن جوجوبا، مزایا و معایب و طریقه مصرف آن برای پوست و مو صحبت می کنیم.

روغن جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا یکی از روغن های گیاهی است که از میوه درخت جوجوبا تهیه و تولید می شود. اندازه درخت این نوع میوه خیلی بلند نیست و از آن به عنوان درختچه یاد می شود. درختچه جوجوبا یکی از درختچه های بومی مناطقی چون جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک است. در گذشته از این گیاه و میوه آن به عنوان دارو استفاده می‌کردند. این معجزه طبیعت سرشار از مواد معدنی، سایر ویتامین ها و … است که ویژگی های منحصر به فردی دارد. ساختار این روغن با سایر روغن های گیاهی تفاوت ویژه ای دارد. در حالت معمولی این روغن به صورت موم است اما در ساختار آن از چربی های غیر اشباع استفاده شده و در نتیجه در دمای اتاق به حالت مایع خواهد بود.

خواص روغن جوجوبا برای پوست

روغن جوجوبا نیز مانند روغن آرگان، سرشار از ویتامین های مورد نیاز پوست می باشد مانند ویتامین ای، ویتامین کا، ویتامین بی و … که هر کدام خواص بیشماری برای پوست دارند. از خواص این روغن بی نظیر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱. مرطوب کنندگی

یکی از خواص روغن جوجوبا برای پوست صورت، خاصیت مرطوب کنندگی آن می باشد. این روغن سرشار از سرامید است که وظیفه آن تامین رطوبت مورد نیاز پوست می باشد. در نتیجه از این روغن می توان به عنوان یک مرطوب کننده گیاهی استفاده کرد که مانع از خشک شدن پوست و پوسته پوسته شدن آن می‌شود.

۲. درمان مشکلات پوستی

درمان مشکلات و بیماری های پوستی مانند اگزما از دیگر خواص استفاده از روغن جوجوبا می باشد. این روغن دارای خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی است که می‌تواند در درمان بیماری های پوستی ناشی از انواع باکتری ها مناسب باشد.

۳. کنترل چربی پوست

کنترل چربی پوست از دیگر خواص این روغن است و استفاده مداوم از آن منافذ باز پوست را می بندد و مانع از ترشح زیاد چربی پوست می شود.

۴. رفع چروک های پوستی

ویتامین ای یکی از ویتامین های موثر و همچنین اساسی در جلوگیری از پیری پوست می باشد. جوجوبا سرشار از این نوع ویتامین است و می‌تواند باعث رفع چین و چروک های پوستی و مانع از پیری پوست شود. روغن جادویی جوجوبا عملیات کلاژن سازی را تحریک می کند و باعث جوانسازی پوست می شود.

۵. ترمیم پوست

دانه های روغنی جوجوبا سرشار از اسید لینولئیک و آنتی اکسیدان است. این عناصر مهم به ترمیم بافت پوست کمک می کنند و سلول های پوستی را بازسازی می کنند.

۶. رفع التهابات پوستی

کاهش و رفع التهاب های پوستی از دیگر خواص روغن جوجوبا برای صورت است. از این روغن می توان برای درمان التهاب های ناشی از انواع جوش زیرپوستی و آکنه، رفع التهاب های ناشی از زخم های پوستی و … استفاده کرد.

۷. درمان جوش و آکنه

روغن طبیعی جوجوبا قادر به درمان جوش و آکنه های قدیمی است. این روغن علاوه بر خاصیت ضد التهابی، خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز دارد که به می توان از آن برای درمان و رفع جوش و آکنه استفاده کرد.

۸. پاک کنندگی پوست

از دیگر خواص این ماده طبیعی برای پوست می توان به پاک کنندگی آرایش اشاره کرد. از این روغن به سادگی می توانید برای پاک کردن آرایش صورت و چشم خود استفاده کنید.

۹. روشن کنندگی پوست

این روغن علاوه بر تحریک کلاژن سازی پوست، باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست نیز می شود و آن را روشن می کند.

۱۰. رفع لکه های پوستی

آنتی اکسیدان های موجود در این روغن می‌توانند تاثیر فوق العاده ای در رفع لکه های پوستی داشته باشند.

منبع:‌ rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 33 یکشنبه 15 خرداد 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به فاسد شدن لوازم آرایشی آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند آموزش رنگ مو، آموزش پدیکور پا، آموزش میکروبلیدینگ و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

این روزها تنوع لوازم آرایشی به قدری زیاد است که دیگر نمی‌توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. زمانی که به فروشگاه می‌روید با انواع برندها،‌ فرمولاسیون ها،‌ و قیمت‌ها مواجه می‌شوید. اما مهم‌ترین نکته ای که باید به آن دقت کنید، تاریخ انقضای محصول است. باکیفیت ترین و مناسب ترین محصول برای نوع پوست شما تنها در صورتی قابل استفاده است که در بازه زمانی تعیین شده توسط شرکت سازنده مصرف شود. زیرا استفاده از لوازم آرایش تاریخ گذشته می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به علائم فاسد شدن لوازم آرایشی بپردازیم و نحوه نگهداری از آن‌ها را بیان کنیم.

آیا تاریخ انقضای لوازم آرایش مهم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله، تاریخ انقضای محصولات آرایشی بسیار مهم است. استفاده از مواد آرایشی فاسد و تاریخ گذشته نه تنها در زیبایی افراد تاثیر مثبت ندارد بلکه باعث بروز مشکلات زیادی می شود. از مشکلات ایجاد شده برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱. بروز جوش های پوستی

یکی از مشکلات ایجاد شده بر اثر استفاده از لوازم آرایشی فاسد شده می توان به ایجاد انواع جوش های زیرپوستی، جوش سرسیاه، چرکی و … در سطح پوست صورت اشاره کرد.

۲. تاثیر منفی بر زیبایی چهره

استفاده از لوازم آرایشی فاسد نه تنها باعث زیبایی نمی شود بلکه در زیبایی چهره تاثیر منفی خواهد داشت. زیرا لوازم آرایشی خراب نمی‌توانند به خوبی روی پوست قرار بگیرند و باعث جلوه بد آرایش خواهند شد.

۳. ایجاد سرطان پوست

لوازم آرایشی فاسد باعث بروز مشکلات پوستی بسیار زیادی می شود که از آن میان می توان به سرطان پوست اشاره کرد.

۴. کدر شدن پوست

ترکیبات استفاده شده در لوازم آرایشی که استفاده می‌کنید، تاثیر بسیار زیادی بر سلامت و زیبایی پوست شما دارند. اگر کیفیت لوازم آرایشی مورد استفاده پایین باشد، یا تاریخ انقضای آن گذشته باشد، می‌تواند باعث کدر شدن پوست صورت شما شود.

طول عمر هر کدام از لوازم آرایشی چه قدر است؟

طول عمر مفید هر کدام از لوازم آرایشی با دیگری متفاوت است. به طور مثال مدت زمان ماندگاری رژ لب با کرم پودر یکسان نیست. البته تاریخ انقضا لوازم آرایشی علاوه بر نوع آن ها به کارخانه و یا برند محصولات نیز بستگی خواهد داشت.

۱. رژگونه

رژگونه از انواع لوازم آرایشی خشک محسوب می‌شود. هنگام انتخاب یک رژگونه مناسب، علاوه بر رنگ و جنس آن، باید به تاریخ انقضای آن نیز توجه کنید. طول عمر این محصول آرایشی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است و بعد از این مدت نباید از آن استفاده کنید. در واقع بعد از گذشت ۱۲ تا ۱۸ ماه با علائم فاسد شدن رژ گونه خود رو به رو خواهید شد.

۲. سایه چشم

چشم یکی از اعضا بسیار مهم و همچنین حساس صورت می باشد در نتیجه در انتخاب محصولات آرایشی چشم باید دقت زیادی داشته باشید. فاسد بودن سایه چشم عوارض جبران ناپذیری برای چشم دارد. عمر مفید سایه های چشم ۱۸ تا ۲۴ ماه می باشد. بعد از گذشت این مدت زمان، بهتر است از مصرف آن ها صرف نظر کنید.

۳. مداد چشم

مداد های چشم از دیگر محصولات آرایشی چشم می باشند که طول عمر مفید آن ها بین ۱۸ ماه تا ۲۴ ماه می باشد. استفاده از مداد چشم بعد از این مدت می‌تواند عوارضی را برای چشم شما به همراه داشته باشد.

۴. انواع رژلب

رژ لب ها یکی از محصولات آرایشی بسیار مهم می باشند. در حقیقت امکان خوردن رژلب از روی لب وجود دارد. در نتیجه رژ انتخابی علاوه بر کیفیت بالا باید فاقد سرب باشد. فاسد بودن رژلب ها علاوه بر صدمه به لب، سلامتی انسان را تحت شعاع قرار می دهد. تاریخ انقضای این محصولات آرایشی بین ۱۲ ماه تا ۱۸ ماه می باشد. بعد از گذشت این مدت، استفاده از آن ها ممنوع می باشد.

۵. ریمل

ریمل ها یکی دیگر از محصولا آرایشی چشم می باشند که باید در انتخاب آن‌ها حساسیتویژّ ای به خرج بدهید. ریمل انتخابی شما باید عاری از مواد آلرژی زا و یا حساسیت زا باشد. طول عمر مفید و یا تاریخ انقضای این نوع لوازم آرایشی بین ۲ الی ۳ ماه می باشد. استفاده از ریمل های فاسد شده باعث قرمز شدن چشم، سوزش چشم و التهاب آن ها می شود، همچنین ممکن است عوارض دیگری را نیز در پی داشته باشد.

۶. کرم پودر

کرم پودر ها یکی از اجزا در آرایش چهره می باشند. کرم پودر مناسب پوست شما علاوه بر داشتن کیفیت و فرمولاسیون مناسب، باید تاریخ انقضا نیز داشته باشد. فاسد بودن آن ها به شدت پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. تاریخ انقضای این محصولات بین ۶ ماه تا ۱۲ می باشد. استفاده از کرم پودر بعد از گذشت تاریخ انقضای آن‌ها ممنوع می‌باشد.

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 33 شنبه 07 خرداد 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به اتوی صورت آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند آموزش شینیون عروس، آموزش اپیلاسیون، آموزش نقش حنا و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

شادابی و زیبایی پوست برای همه ما اهمیت بسیاری دارد. این عضو مهم بدن تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چهره و بدن ما می گذارد. به همین دلیل هر فردی صرف ‌نظر از سن و جنسیت به دنبال راهکاری برای حفظ طراوت و شادابی پوست، از بین بردن لک صورت، و برطرف کردن اثرات پیری و چین و چروک در چهره خود است. خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش های مناسبی برای زیباتر کردن پوست و محافظت از آن در برابر عوامل آسیب زای مختلف به وجود آمده است. طلاتراپی، میکرودرم ابریژن، مزونیدلینگ صورت و … تنها نمونه ای از این پیشرفت چشمگیر هستند. اما یکی از دستگاه های کاربردی و به روز که طرفدارهای بسیاری در میان خانم ها پیدا کرده است، اتو صورت نام دارد.

اتوی صورت برای درخشان تر شدن صورت و پاکسازی پوست و …. استفاده می شود. این دستگاه  به دلیل کاربردهای بسیار و عملکرد بی نظیر خود می تواند جایگزین روش های زیبایی دیگر مانند لیزر، بوتاکس و …. باشد. ما در این مقاله کاربرد اتو صورت، مزایا و معایب آن و تمام نکاتی که باید درمورد اتو صورت بدانید توضیح خواهیم داد. با ما در ادامه همراه باشید.

اتو صورت چیست؟

اتو صورت با نام هایی مانند دستگاه اسکرابر، اولتراسونیک و درمااف پوست نیز شناخته می شود. این دستگاه جزو جدیدترین و به روزترین دستگاه های زیبایی است. دستگاه اسکرابر با کمک امواج التراسونیک و فرکانس های فرا صوت کار می کند و دارای یک لبه فلزی بسیار نازک است. این دستگاه در دو نوع حرفه ای کلینیکی و خانگی در بازار به فروش می رسد. درمااف دارای سه حالت پاکسازی، لیفتینگ و جذب مواد است.

افراد با انواع پوست های مختلف می توانند از روش پاکسازی صورت با دستگاه درمااف استفاده کنند. اما بیشتر برای پوست های دارای آکنه و چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرد. اتو صورت دارای مزایای بسیاری است که ما در ادامه به شرح چند نمونه از این مزایا می پردازیم.

مزایای دستگاه درمااف (اتو صورت)

  • منافذ باز پوست را ترمیم و کوچک می کند.
  • جریان خون را افزایش می دهد.
  • تورم و پف صورت را کاهش می دهد.
  • نرمی و لطافت پوست را افزایش می دهد.
  • باعث کلاژن سازی می شود.
  • تخلیه غدد لنفاوی را افزایش می دهد.
  • به رفع افتادگی صورت کمک می کند.
  • لکه های پوستی را بهبود می دهد.
  • جوش و آکنه را درمان می کند.
  • به جوانسازی پوست کمک می کند.
  • پوست را پاکسازی می کند.
  • چین و چروک را بهبود می دهد.
  • متابولیسم سلولی را افزایش می دهد.
  • به روشن تر شدن رنگ پوست کمک می کند.
  • جذب مواد مغذی و مراقبتی در پوست را افزایش می دهد.
  • خشکی پوست را برطرف می کند.
  • پوست صورت را لیفت می کند.

طریقه استفاده از اتو صورت

شما می توانید از اتو صورت در کلینیک زیبایی بهره ببرید ولی اگر پاکسازی صورت در خانه را ترجیح می دهید، باید این کار را اصولی انجام دهید. ما در ادامه نحوه صحیح استفاده از اتو صورت را به صورت مرحله به مرحله برای شما شرح می دهیم.

  • صورتتان را با یک شوینده مناسب شستشو دهید.
  • سپس از ژل مخصوص دستگاه اتو صورت یا کرم مرطوب کننده یا آبرسان استفاده کنید. استفاده از آبرسان یا ژل باعث می شود تا دستگاه به خوبی بر روی پوستتان حرکت کند.
  • دستگاه را روشن کنید و حالت ایده آل را انتخاب کنید.
  • سپس تیغه را به آرامی به مدت ۱ الی ۲ دقیقه برروی پوستتان حرکت دهید. تیغه را به هیچ عنوان روی پوست فشار ندهید، زیرا به سول های پوستی آسیب می رساند.
  • اگر پوست چربی دارید ۳ بار در هفته و اگر پوست خشکی دارید ۲ باردر هفته از این دستگاه استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، تنها هفته ای یک بار از حالت لایه بردار آن استفاده کنید.

موارد منع مصرف اتوی صورت

  • افراد باردار به هیچ عنوان از دستگاه اسکرابر استفاده نکنند.
  • همچنین کسانی که ناراحتی قلبی دارند، نباید از این دستگاه استفاده کنند.
  • نباید روی زخم های باز و تازه یا نواحی عفونی استفاده شود.
  • به هیچ عنوان نباید در داخل بدن استفاده شود.

عوارض اتوی صورت چیست؟

  • این دستگاه چربی پوست را از بین می برد. بنابراین اگر پوست خشک دارید، باید تعداد دفعات کمتر و با احتیاط بیشتری از آن استفاده کنید.
  • استفاده از این روش برای پوست های حساس ممکن است باعث بروز عوارضی شود.
  • اگر شخصی که درمااف را برای شما انجام می دهد در کار خود ماهر نباشد، ممکن است به پوست شما آسیب جدی وارد شود.

اتو صورت بهتر است یا میکرودرم؟

 میکرودرم با استفاده از مکش بر روی پوست تاثیر می گذارد و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا به نتایج مورد نظر خود برسید. همچنین این درمان حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود. اتوی صورت یا درمااف با امواج کار می کند و آن را در خانه نیز می توانید انجام دهید. درمااف نسبت به میکرودرم عوارض کمتری دارد.

هر دوی این روش‌ها برای پاکسازی پوست گزینه مناسبی هستند. ابتدا شما باید روش درمان مناسب خود را با مشورت با افراد متخصص انتخاب کرده و نتیجه ای که از آن انتظار دارید را مشخص کنید. سپس به یک فرد باتجربه و متخصص مراجعه کنید تا درمان شما به بهترین شکل ممکن و با کمترین عوارض انجام شود.

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 41 یکشنبه 01 خرداد 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام غذاهایی که باعث جوش صورت می شوند آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای برگزاری دوره آرایشگری زنانه و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند آموزش خودآرایی، آموزش کاشت ناخن با ژل، کلاس براشینگ مو  و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

علیرغم بحث و جدال چندین ساله، مطالعات اخیر ثابت کرده است که آنچه می‌خورید می‌تواند نقش مهمی در سلامت و ظاهر پوست شما داشته باشد. عوامل زیادی در ایجاد جوش نقش دارند، از جمله: تولید سبوم و کراتین، باکتری‌های آکنه ساز، هورمون‌ها، منافذ مسدود شده و رژیم غذایی. ارتباط بین رژیم غذایی و جوش نیز همیشه بحث برانگیز بوده است. اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که رژیم غذایی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد جوش داشته باشد. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با برخی از مواد غذایی که در ایجاد جوش صورت موثر هستند، آشنا کنیم.

جوش چیست؟

جوش یک مشکل پوستی است که می‌تواند باعث ایجاد چندین نوع برجستگی در سطح پوست شود. این برجستگی‌ها شامل: جوش‌های سرسفید و جوش‌های سرسیاه، می‌باشند. این برجستگی‌ها می‌توانند در هر نقطه از بدن ایجاد شوند، اما بیشتر در موارد زیر مشاهده می‌شوند:

  • صورت
  • گردن
  • کمر
  • شانه‌ها

در واقع جوش زمانی به وجود می‌آید که منافذ پوست با چربی مسدود شوند. در این شرایط لایه برداری یا فیشیال صورت می تواند به درمان و کنترل جوش ها کمک کند. همچنین، جوش به دلیل تغییرات هورمونی نیز در بدن ایجاد می‌شود. چندین مطالعه نشان می‌دهد که پیروی از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به پیشگیری و درمان جوش کمک کند.

علت به وجود آمدن جوش صورت چیست؟

سطح پوست با سوراخ‌های کوچکی پوشیده شده‌ است، این سوراخ‌ها به غدد چربی در زیر پوست متصل می‌شوند که به آن‌ها، منافذ گفته می‌شود. غدد روغنی، مایعی به نام سبوم تولید می‌کنند. غدد روغنی، از طریق یک کانال نازک به نام فولیکول، سبوم را به سطح پوست می‌فرستد. این روغن با انتقال آن‌ها از طریق فولیکول تا سطح پوست، از شر سلول‌های مرده خلاص می‌شود. لازم به ذکر است که یک تکه موی نازک نیز از طریق فولیکول رشد می‌کند.

جوش هنگامی به وجود می‌آید که منافذ پوست با سلول‌های مرده پوست، چربی اضافی و گاهی اوقات باکتری مسدود شوند. در دوران بلوغ، هورمون‌ها غالباً باعث تولید چربی اضافی در غدد چربی می‌شوند که این امر باعث افزایش تعداد جوش می‌شود. در این صورت پاکسازی پوست می تواند به درمان جوش ها بسیار کمک کند. روش های مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد، مانند پاکسازی پوست در آرایشگاه، پاکسازی در کلینیک های زیبایی پوست یا استفاده از ماسک های لایه بردار خانگی.

انواع جوش

جوش دارای دو نوع اصلی می‌باشد که شامل موارد زیر می‌باشند:

  • جوش های سر‌سفید، منافذی هستند که مسدود شده و بسته می‌شوند اما از پوست خارج می‌شوند. جوش‌های سرسفید به صورت برجستگی‌های سخت و مایل به سفید دیده می‌شوند.
  • جوش‌های سر سیاه، جوش زیر پوستی هستند که به صورت لکه‌های تیره و ریز در سطح پوست ظاهر می‌شوند.

    مصرف چه مواد غذایی منجر به ایجاد جوش صورت می‌شود؟

    قبل از این که شما را با برخی از مواد غذایی آشنا کنیم، باید بدانید که غذا مستقیماً مسئول به وجود آوردن جوش نیست. فقط اگر پوستی دارید که بیش از حد چرب است و یا مستعد ایجاد جوش است، مصرف این مواد غذایی ممکن است منجر به تشدید ایجاد جوش شوند. در واقع، برخی از مواد غذایی وجود دارند که بهتر است از مصرف آن‌ها اجتناب شود. برخی از این مواد غذایی شامل موارد زیر می‌باشند:

    شکر

    برخی از قندهایی که به عنوان شکر سفید تصفیه شده، در خانه‌های خود و به اشکال دیگر مصرف می‌کنید، همانند: نوشابه‌های گازدار، عسل و غیره، سرشار از کربوهیدرات تصفیه شده، ممکن است باعث ایجاد جوش شوند. در واقع این مواد، سریع جذب جریان خون شده و باعث افزایش سطح قند می‌شوند. افزایش سطح انسولین، قند اضافی را به سلول‌‌های شما هدایت می‌کند که به نوبه خود باعث ایجاد جوش می‌شود.

    محصولات لبنی

    مطالعه‌ای که روی نوجوانان انجام شده است نشان داده که مصرف شیر کم چرب و پر چربی، منجر به افزایش ایجاد جوش می‌شود. همچنین، دو مطالعه نشان داده‌اند که بزرگسالانی که به طور منظم شیر یا بستنی مصرف می‌کنند، چهار برابر بیشتر در معرض ایجاد جوش قرار دارند. با این حال، رابطه بین شیر و جوش هنوز مشخص نیست. اگر بعد از مصرف لبنیات متوجه وجود جوش شدید، بهتر است از مصرف لبنیات خودداری کنید.

     فست فود

    همه ما می‌دانیم که فست فود غذای مضری است و باید در لیست غذاهای غیر مجاز قرار بگیرد. در واقع خوردن فست فود، منجر به ایجاد جوش در پوست شما می‌شود. معمولاً سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر، پیتزا و سایر غذاهای فست فودی، از چربی تشکیل شده اند. این چربی‌های اشباع شده و مواد اولیه فرآوری شده، می‌توانند تعادل هورمونی و سطح قند خون شما را کاملا از بین ببرند که این امر سبب ایجاد جوش می‌شود.

    غذاهای چرب

    غذاهای سرخ شده یا مواردی مانند: همبرگر که مقدار زیادی چربی دارند، می‌توانند منجر به ایجاد جوش‌ها شوند.

    پودر پروتئین آب پنیر

    پروتئین آب پنیر، منبع غنی پروتئین و اسیدهای آمینه مانند: لوسین و گلوتامین است. این پودر معمولاً توسط مردان ورزشکار و بدنساز، مصرف می‌شود. با این حال، مصرف پروتئین آب پنیر باعث رشد و تکثیر سریع‌تر سلول پوست می‌شود. علاوه بر این مصرف این پودر، سطح انسولین را افزایش می‌دهد که می‌تواند دلیل به وجود آمدن جوش باشد.

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 44 دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به بالیاژ، آمبره و سامبره آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند آموزش شینیون عروس، آموزش کاشت ناخن، آموزش کوتاهی موی کودک و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

هایلایت مو یکی از تکنیک های رنگ و مش است که برای تغییر تناژ مواستفاده می شود. امروزه تکنیک ‌های مختلفی برای تغییر رنگ و تناژ موها به وجود آمده‌ است. تکنیک های آمبره، بالیاژ و سامبره مو از جمله این تکنیک ها هستند. هر یک از این روش‌ ها به شیوه خود منجر به تغییر رنگ و سایه موها می ‌شوند. اما برای این که بتوانید بهترین شیوه رنگ مو را برای خود انتخاب کنید، باید ابتدا از تفاوت‌ های آن آگاه شوید.

تکنیک هایلایت موی آمبره مدتی است که در میان آرایشگرها و متخصصان رنگ رواج زیادی پیدا کرده ‌است. همه افراد حرفه‌ ای در این زمینه به نوعی در تلاش هستند که تکنیک ‌های آمبره را یاد بگیرند تا از بازار رقابت عقب نمانند. اگرچه امروزه تکنیک‌ های پیشرفته ‌تری هم در راستای آمبره برای هایلایت مو به وجود آمده‌ اند. هایلایت ‌های رنگارنگ چه در تکنیک‌ های آزاد بالیاژ و چه در سایه ‌های ظریف سامبره، خود نمایی می ‌کنند. بنابراین برای تنوع بخشیدن به چهره خود راه ‌های گوناگونی پیش رو دارید. به عنوان مثال با استفاده از تناژهای گرم و ترکیب رنگ‌ های طبیعی در آمبره می ‌توانید جذابیت موها را دو چندان کنید. یا می ‌توانید با استفاده از رنگ‌ های جسورانه و سایه‌ های متضاد، اعتماد به نفس خود را تکمیل کنید. اما به راستی آمبره، بالیاژ و سامبره چه تفاوتی دارند؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

تکنیک هایلایت موی آمبره

واژه آمبره در زبان فرانسوی به معنای سایه دار است. در واقع این واژه بهترین راه برای توصیف تکنیک آمبره است. در این تکنیک هایلایت مو، ریشه ‌ها به شدت تیره می ‌شوند. این ریشه‌ های تیره هر چه به انتهای ساقه پیش می ‌روند، به تدریج روشن ‌تر می ‌شوند. در واقع هیچ مرزی میان بالا و پایین موها نمی ‌ماند. هر تکه از موها با کمی تغییر تناژ به تکه بعدی منتقل می ‌شوند. اما در نهایت تضاد میان ریشه و ساقه مو به شدت خودنمایی می‌ کند. ۶ سال از به وجود آمدن تکنیک آمبره می ‌گذرد. اما این روش هنوز هم مانند سابق طرفداران خاص خودش را دارد. زیرا در انواع مختلف موها با هر رنگ و هر سایزی جلوه منحصر به فردی ایجاد می ‌کند. اگرچه در تکنیک آمبره بی ‌نهایت گزینه و تناژهای مختلف برای تنوع بخشیدن به موها وجود دارد.

اما به صورت کلی در آمبره از سایه ‌های گرم و رنگ ‌های طبیعی و یا از رنگ‌ های متضاد و جسورانه برای تغییر تناژ موها استفاده می ‌شود. فراموش نکنید موهای سفید با استفاده از تکنیک آمبره ممکن است آسیب ببینند و یا بشکنند. بنابراین بهتر است تغییر هایلایت موهایتان با استفاده از تکنیک آمبره را به متخصصان حرفه‌ ای بسپارید. اگرچه برای تکنیک آمبره ممکن است مجبور شوید دو سه ساعتی را در آرایشگاه بگذرانید. اما در عوض تکنیک با دوامی است. یعنی با در آمدن ریشه‌ ها موها حالت طبیعی خود را از دست نمی ‌دهند. تکنیک آمبره به ریشه‌ های تیره مشهور است. حتی با وجودی که امروزه تکنیک ‌های کامل ‌تر دیگری هم به وجود آمده‌ اند، که از ریشه تیره و ساقه متضاد آن برخوردارند. اما افراد همچنان آن‌ها را به اسم آمبره می‌ شناسند. اگر تمایل به ایجاد تناژهای ظریف ‌تر و کنتراست رنگی ملایم ‌تری دارید، تکنیک سامبره انتخاب مناسب‌ تری به شمار می ‌رود.

تکنیک هایلایت موی سامبره

تکنیک سامبره همان گونه که از نامش بر می ‌آید، شخصیتی ظریف و منحصر به فرد دارد. سامبره سایه‌ های متناسب را با ظرافت خاصی از ریشه به ساقه می ‌رساند. البته تضاد میان ریشه و ساقه به اندازه آمبره نیست. غلظت این تضاد فقط در حدی است که تناژهای رنگی تیره تا روشن، به نرمی از ریشه موها به انتهای آن برسند. به بیان دیگر انتقال رنگ‌ ها از بالا تا پایین تارهای مو باید یکنواخت ‌تر از آمبره  و به تدریج به پایین برسد. سامبره حتی می‌ تواند از رنگ طبیعی ریشه‌ موهایتان استفاده کند و جلوه طبیعی ‌تری به هایلایت ‌ها ببخشد.

 این تکنیک هایلایت مو هم مانند آمبره وقت گیر است. در نتیجه ممکن است دو یا سه ساعت از زمان شما را بگیرد. اما در عوض مانند آمبره دوام زیادی دارد و تا مدت ‌ها ظاهر طبیعی خود را حفظ می ‌کند. حتی می ‌توانید از آرایشگر خود بخواهید که از سایه‌ ها و تناژهای مختلف، متناسب با رنگ طبیعی موهایتان ایجاد کند. به این ترتیب ظاهری جذاب و طبیعی پیدا می ‌کنید.

تکنیک هایلایت موی بالیاژ

بالیاژ در معنای لغوی خود در زبان فرانسه به معنای زدودن یا رنگ کردن است. تکنیک بالیاژ با هایلایت‌ هایی که موهایتان را نوازش می ‌کنند مشهور است. بالیاژ برخلاف تکنیک ‌های قدیمی هایلایت، از فویل استفاده نمی ‌کند. یعنی آرایشگر با استفاده از حرکات آزاد دست، طرح مورد نظر را روی موها اعمال می ‌کند. به این ترتیب هایلایت‌ها در مقابل رنگ مو از غلظت کمتری برخوردار می ‌شوند و جلوه طبیعی ‌تری می ‌گیرند. یعنی تضاد رنگی به وشوح خودنمایی نمی ‌کند. تکنیک بالیاژ طبیعی ‌ترین و قابل قبول ‌ترین روش هایلایت مو است. به علاوه این تکنیک هایلایت مو به نگهداری زیادی هم نیاز ندارد.

در نهایت مهم نیست از کدام تکنیک هایلایت مو برای تغییر و تنوع بخشیدن به موهایتان استفاده می ‌کنید. فقط پیش از انتخاب روش مورد نظر خود، از تفاوت ‌های میان تکنیک ‌های مختلف مطلع شوید. در نهایت روشی را انتخاب کنید که با سبک زندگی، بودجه و ظاهر مورد نظر شما هماهنگی داشته باشد. در ضمن برای این که از تکنیک هایلایت مو بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است از یک متخصص حرفه ‌ای رنگ مو کمک بگیرید.

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 69 یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به لولایت مو آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری زنانه مانند آموزش رنگ و مش حرفه ای، آموزش کراتینه مو حرفه ای، آموزش میکروبلیدینگ ابرو و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

برای داشتن موهایی متفاوت، لازم نیست که حتما تغییر شدیدی در رنگ موهایتان ایجاد کنید. اضافه کردن یک سایه روشن ملایم در لابه‌لای موها می‌تواند تغییر جزئی اما چشمگیری در مو و چهره شما بوجود آورد. پس کمی در انتخاب رنگ موهایتان حساس باشید و با همه روش‌ها آشنا شوید. هایلایت و لولایت ساده‌ترین راه برای ایجاد این هارمونی زیبا در موهای شما هستند. این دو روش از زیرمجموعه‌های متد لایت هستند.

این دو روش فوق‌العاده تا حدودی شبیه به هم هستند، اما تفاوت‌هایی نیز دارند که ندانستن آن‌ها می‌تواند باعث سردرگمی شما شود. ما در این مقاله بعد از معرفی انواع لایت مو، تمام نکاتی که باید درباره هایلایت و لولایت و شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها بدانید برای شما توضیح داده‌ایم.

انواع لایت مو

لایت مو یکی از روش‌های همواره پرطرفدار بین افراد است. اگر به فکر تغییر در موهای خود هستید اما مایل به تغییرات اساسی نیستید، احتمالا لایت مو برای شما مناسب است.

انواع لایت مو با توجه به ابزار و روش‌های رنگ کردن مو دسته بندی می‌شوند. هایلایت شاخص‌ترین این دسته‌بندی است. اما بسیاری از روش‌های دیگر نیز وجود دارد که احتمالا بعضی از آن‌ها را نمی‌دانید. آشنایی با انواع لایت می‌تواند شما را در انتخاب روش مناسب برای تغییر موهایتان یاری کند.

انواع لایت مو را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد:

  1. هایلایت (highlights)
  2. لولایت (lowlights)
  3. بیبی لایت (babylights)
  4. سان لایت (sun light)
  5. مون لایت (moon light)
  6. دارک لایت (dark light)
  7. هاف لایت (half light)

هایلایت چیست؟

هایلایت مو روشی است که در آن تارها یا قسمت‌هایی از موی شما چند درجه از رنگ پایه آن روشن‌تر می‌شوند. هایلایت در واقع یکی از رایج‌ترین تکنیک‌های رنگ مو است که هم برای تغییرات ظریف و هم تغییرات بزرگ و چشمگیر به کار می‌رود.
هدف اصلی هایلایت، روشن شدن کلی رنگ مو و اضافه کردن لطافت و بعد به آن است.

مدل هایلایت مو بر اساس پایه و رنگ طبیعی مو و رنگ چهره شما تعیین می‌شود. مهم نیست که رنگ پایه موهای شما چیست. در هر صورت، هایلایت‌ها هرگز نباید بیش از ۳ درجه روشن‌تر از رنگ پایه باشند. به عنوان مثال، اگر موهای زمینه شما مشکی است، هایلایت‌های شما باید سایه‌ای از قهوه‌ای تیره باشند. مو خرمایی‌ها باید هایلایت مسی یا کاراملی و بورها باید سایه روشن‌تری را انتخاب کنند.

در این روش ابتدا پایه مورد نظر به وسیله دکلره به دست می‌آید سپس رنگ مورد علاقه خود را با دکوپاژ مو به مو اضافه می‌کنید.

لولایت چیست؟

لولایت دقیقا برعکس هایلایت است. به این معنی که بخش‌ها یا تارهایی از مو ۲ تا ۳ درجه تیره‌تر از رنگ پایه موهای شما می‌شوند. لولایت به منظور افزودن عمق و بعد به موها و همچنین افزایش حجم مو انجام می‌شود.

کسانی که موهای بلوند یا قهوه‌ای روشن دارند، کاندیدای مناسبی برای این روش رنگ مو هستند. همچنین قبل از تصمیم نهایی بهتر است برای انتخاب رنگ مو مناسب پوست از فرد حرفه‌ای مشاوره بگیرید.

اگر رنگ پایه موهای شما روشن است و کم حجم به نظر می‌رسد، می‌توانید از لولایت استفاده کنید. با این کار موهای شما از یکنواختی خارج می‌شود و جلوه زیباتر و حجیم‌تری به خود می‌گیرد.

همچنین اگر هایلایت‌های قدیمی شما تکراری شده‌اند، لولایت راهی عالی برای اضافه کردن کمی سایه و عمق بیشتر به موهایتان است.

روش‌های هایلایت و لولایت مو

به طور کلی دو روش برای هایلایت و لولایت مو وجود دارد. با استفاده از فویل (روش سنتی) یا بدون استفاده از فویل (بالیاژ). در روش بالیاژ می‌توانید تکه‌هایی از مو را که قرار است هایلایت شود، به صورت دستی رنگ کنید.

با این کار لایت‌ها با موهای اطراف خود ترکیب شده و سایه روشن ملایم و زیبایی را بوجود می‌آورند. به طوری که مرز مشخصی بین موهای روشن و تیره ایجاد نمی‌شود.

در روش فویلی آرایشگر تکه‌های فویل را زیر قسمت‌هایی از موی شما قرار می‌دهد، موهایتان را رنگ می‌کند و سپس درون فویل می‌پیچد. در این روش موهایی که قرار است رنگ شوند به طور کامل از موی پایه شما جدا شده و از رنگ گرفتن موهای اطراف جلوگیری می‌شود.

تفاوت هایلایت و لولایت در چیست؟

ممکن است هایلایت و لولایت به نظر مشابه برسند، اما تفاوت‌های بزرگی بین آن‌ها وجود دارد. از بسیاری جهات، این دو تکنیک رنگ مو برعکس یکدیگر هستند. بیایید به برخی از تفاوت‌های مهم بین هایلایت و لولایت نگاهی بیندازیم.

رنگ مو، تعیین کننده روش مناسب

هایلایت‌ها به طور کلی در موهای تیره زیباتر هستند. در صورتی که لولایت روی موهای روشن جلوه بیشتری دارد (مثل موهای بلوند و قهوه‌ای روشن).
منظور از موهای تیره، رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی است. هایلایت مو مشکی یکی از جذاب‌ترین نتایج را در این تکنیک دارد.
موهای روشن به معنی موهایی با زمینه بلوند و قهوه‌ای روشن است.

درجه آسیب به مو

هایلایت صدمه بیشتری به موهای شما وارد می‌کند. زیرا برای ایجاد رنگ روشن ابتدا باید موهای خود را دکلره کنید. اما در لولایت نیازی به روشن کردن مو نیست و تنها یک رنگ ساده می‌تواند موهای شما را تیره‌تر کند.

میزان تغییرات مو

اگرچه هایلایت و لولایت هردو باعث ایجاد بعد در مو می‌شوند، اما هایلایت بیشتر برای ایجاد نوسان رنگی و اثر گرما و درخشش آفتاب بر روی موها استفاده می‌شود. در صورتی که لولایت به ایجاد عمق و حجم بیشتر در موهای شما کمک می‌کند.

هایلایت و لولایت در کدام فصل ها مناسب هستند؟

هایلایت‌ها معمولا در فصل‌های تابستانی بهتر به نظر می‌رسند. زیرا باعث درخشش بیشتر نور خورشید بر روی موهای شما می‌شوند. اما لولایت‌ها به دلیل داشتن رنگ تیره بیشتر مناسب فصل زمستان هستند.

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 62 چهارشنبه 07 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به بالیاژ مو آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار حرفه ای انواع کلاس آرایشگری مانند آموزش صفر تا صد کراتینه مو، آموزش میکروبلیدینگ ابرو، آموزش کوتاهی مو زنانه مبتدی و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

این روزها اصطلاحات عجیب و غریبی در دنیای رنگ مو می‌شنوید که ممکن است معنی آن‌ها را ندانید، مثل آمبره، سامبره مو، بالیاژ و موارد دیگر. بالیاژ مو از داغ‌ترین ترندهای رنگ موی سال 1400 است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌است.

و اما بالیاژ مو چیست؟ در این مطلب قصد داریم از صفر تا صد این تکنیک را توضیح دهیم.

بالیاژ چیست؟

بالیاژ یک واژه فرانسوی به معنی جارو کشیدن است. بالیاژ نوعی تکنیک رنگ مو است که در آن موها با حرکت رفت و برگشتی مثل جارو کشیدن رنگ می‌شوند. در واقع در این تکنیک از فویل و مشقت‌های دیگر تکنیک‌ها خبری نیست.

این روش می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع مدل هایلایت باشد به طوری که موی شما نمایی نچرال داشته باشد.

در این تکنیک، مقدار سبکی از رنگ با فاصله متناسب از ریشه زده می‌شود و هرچه به سمت انتهای ساقه مو می‌رویم، رنگ سنگین‌تر و روشن‌تر می‌شود.

از آنجا که رنگ روشن در قسمت سطحی مو اعمال می‌شود و قسمت‌های زیرین تیره باقی می‌مانند، جلوه طبیعی و زیبایی در موها ایجاد می‌شود.

رنگ کردن مو با این تکنیک در نهایت به شما مویی طبیعی و زیبا می‌دهد. استایلیست‌ها برای رنگ کردن مو به این روش از براش‌های ظریفی استفاده می‌کنند تا نتیجه نهایی ایده آل باشد.

بالیاژ را می‌توان با فویل یا بدون فویل انجام داد اما در روش بدون فویل رنگ موی طبیعی‌تر دارید. اصولا فویل را در شرایط خاصی استفاده می‌کنند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

آشنایی با انواع بالیاژ

امروزه بالیاژ مو طرفداران زیادی پیدا کرده است. این تکنیک به دفعات در مدل‌های رنگ مو 2021 به چشم می‌خورد. اما در نظر داشته باشید که این تکنیک نیز مانند تمامی سبک‌ها دارای انواع مختلفی است.

انواع بالیاژ

بالیاژ نیز مانند دیگر سبک‌ها دارای انواع مختلفی است. به همین خاطر در ادامه انواع بالیاژ مو را برای شما توضیح داده‌ایم.

فولیاژ

در تکنیک فولیاژ، برای رنگ کردن مو از فویل استفاده می‌شود. درواقع علت استفاده از فویل این است که پوشاندن مو با فویل گرمای بیشتری به مو اعمال می‌شود. در نتیجه این عمل، رنگ روشن‌تری حاصل می‌شود.

این روش برای کسانی مناسب است که موهای تیره‌ای دارند و می‌خواهند بالیاژ طبیعی و زیبایی داشته باشند. این روش می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع مدل هایلایت روی موی مشکی باشد.

بالیاژ کامل

فول بالیاژ یا بالیاژ کامل نیز تکنیکی دیگر از بالیاژ مو است. این تکنیک بالیاژی با تراکم بیشتر است.

در این نوع بالیاژ، تمام سطح مو رنگ می‌شود. در این تکنیک رنگ ریشه دست نخورده باقی می‌ماند. در واقع خط رنگی در این روش نزدیکتر به ریشه است.

بالیاژ جزئی

بالیاژ جزئی نیز نوعی تکنیک در بالیاژ است که از تراکم بسیار کمی بهره‌مند است.

در این روش قسمت‌های خاصی از مو، مثلا انتهای ساقه مو، رنگ می‌شود.

این روش مناسب کسانی است که می‌خواهند فقط تغییری جزیی در موهای خود داشته باشند.

بالیاژ معکوس

بالیاژ معکوس مخصوص خانم‌هایی با موی بلوند است.

در این روش پایه و ریشه مو روشن است و آرایشگر قسمت‌هایی از ساقه مو را تیره می‌کند.

مراحل بالیاژ مو

در ویدیو زیر مراحل بالیاژ مو با تمام جزییات به شما توضیح داده شده است. همچنین نکاتی که باید در حین کار به آن توجه داشته باشید تا نتیجه خوبی به دست آورید نیز در آن ذکر شده است.

اولین مرحله برای شروع تکنیک بالیاژ این است که متوجه منظور مشتری از رنگ مدنظرش بشویم. افرادی که برای بالیاژ مراجعه می‌کنند اکثرا رنگ بلوند یک‌دستی می‌خواهند که در این ویدئو از بلوند شنی استفاده شده که نتیجه نهایی را فوق‌العاده می‌کند.

بعد از انتخاب رنگ، نوبت تقسیم‌بندی است. برای این کار به طرز عملی در این ویدئو توضیح داده شده که چگونه مو را تقسیم‌بندی کنیم که کار راحت‌تر و نتیجه بهتر باشد.

نکته بسیار مهمی که در انجام بالیاژ مهم است، فشار دست برای اعمال رنگ مو است. برای این که بالیاژ مو شما نتیجه بهتری داشته باشد باید فشار دستتان را مدیریت کنید.

بهتر است برای رنگ کردن قسمت‌های پشتی فشار دست را بیشتر کنید تا رنگ بیشتر به مو نفوذ کند. در مقابل بهتر است فشار دست برای رنگ کردن جلوی مو کمتر باشد تا رنگ زیباتری داشته باشید.

شما می‌توانید نکات مهم‌تری را در این ویدیو ببینید تا بالیاژ حرفه‌ای‌تری داشته باشید.

بالیاژ برای چه کسانی مناسب است؟

این روزها بالیاژ مو طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. اگر به دنبال موهای زیبا با ظاهری طبیعی هستید، بالیاژ گزینه‌ای عالی برای شماست.

فرقی نمی‌کند رنگ موی شما چیست و چه پایه‌ای دارد، بالیاژ تقریبا برای هر مدل مویی مناسب است. همچنین، خانم‌هایی که موهای سفید دارند نیز می‌توانند از این روش برای کاهش جلوه موهای سفید خود استفاده کنند.

اگر می‌خواهید تغییری در استایل موهای خود ایجاد کنید به طوری که آرایش تابستانی شما بیشتر از گذشته جلوه کند، پیشنهاد ما این است که این تکنیک جدید رنگ مو را امتحان کنید.

همچنین تفاوتی ندارد موی شما کوتاه باشد یا بلند. بالیاژ برای موهای کوتاه نیز جذاب است.
عکس زیر، جذابیت بالیاژ مو کوتاه را برای شما نشان داده است.

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 62 دوشنبه 29 فروردین 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به پیلینگ صورت آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری زنانه فنی حرفه ای مانند آموزش کاتالوگ خوانی رنگ مو، کلاس براشینگ مو، آموزش تخصصی بافت مو و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

حتما شما هم تا به حال با مشکلات مختلف پوستی مواجه شده اید. مشکلاتی از قبیل جوش صورت، خشکی پوست یا دهیدراته شدن، چربی بیش از اندازه پوست، منافذ باز پوست، چین و چروک و مشکلات دیگر که ممکن است هر کسی را درگیر کند. تاکنون برای رفع این مشکلات راه حل های مختلفی ارائه شده است مانند میکرونیدلینگ، مزونیدلینگ،‌ استفاده از انواع محصولات مراقبت پوستی مانند تونر پوست، کرم ها و سرم های پوستی مختلف و بسیاری روش های دیگر که احتمالا شما هم امتحان کرده اید. اما یکی از روش های آسان، ارزان و با کم ترین عارضه پیلینگ پوست صورت است.

این روش را می توانید هم در کلینیک های پوست و تحت نظارت متخصص پوست و هم در منزل انجام دهید. اگر تا به حال این روش را امتحان نکرده اید و اطلاعاتی درباره آن ندارید، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را از دست ندهید. ما تمام اطلاعات لازم درباره پیلینگ صورت، انواع آن، مزایا، معایب، نکات مراقبتی قبل و بعد و طرز تهیه بهترین ماسک های پیلینگ خانگی را در اختیار شما قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

پیلینگ صورت چیست و انواع آن کدامند؟

به فرایندی که پوست با کمک محلول‌های شیمیایی لایه برداری شود، پیلینگ صورت (facial peeling) می‌گویند. در واقع در این فرایند که نوعی فیشیال صورت محسوب می شود، لایه رویی و آسیب دیده پوست برداشته می‌شود. پیلینگ، فقط مختص پوست صورت نیست و می‌توان این عملیات را بر روی گردن، دست‌ها و سینه نیز انجام داد. این روش نسبت به سایر روش‌های لایه برداری، آسیب بسیار کمی به پوست می‌زند و در مدت زمان کمی مشکلات پوستی را از بین می‌برد. روش پیلینگ دارای انواع مختلفی است که شامل موارد زیر می‌باشند:

پیلینگ لیزری

پیلینگ لیزری در سال‌های اخیر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و دو نوع دارد که از طریق آن‌ها پوست لایه برداری می‌شود. این دو نوع، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • لیزر دی اکسید کربن
  • لیزر اربیوم یاگ

پیلینگ مکانیکی

در این روش با کمک ابزار پیلینگ صورت مانند سوزن پیلینگ یا قلم پیلینگ انجام می‌شود. پیلینگ مکانیکی مشکلات پوستی عمیق و قدیمی را رفع می‌کند؛ به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

پیلینگ شیمیایی

همان طور که در ابتدا بیان شد، این روش با کمک محلول‌ها و مواد شیمیایی انجام می‌شود. این محلول‌ها از ترکیب اسیدهای متفاوتی به وجود می‌آیند. برخی از این اسیدها که در اسید تراپی صورت استفاده می شوند شامل موارد زیر می‌باشند:

  • لاکتیک اسید
  • تری کلرواستیک اسید
  • کربولیک اسید ( فنل)
  • ساسیلک اسید

این پیلینگ خود نیز دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع پیلینگ شیمیایی

پیلینگ شیمیایی بر اساس عمق لایه برداری، دارای انواع مختلفی است که آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

پیلینگ شیمیایی نرم یا سطحی (Light chemical peel)

همان طور که از نامش پیداست، این روش ملایم‌ترین نوع facial peeling است و می‌توان بدون استفاده از بی حسی آن را انجام داد. این روش اغلب برای از بین بردن مشکلاتی همچون: چین و چروک، کک و مک، تغییرات رنگ پوست و غیره، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر این روش را انتخاب می‌کنید، به یاد داشته باشید که با یک بار، مشکل پوستی شما از بین نخواهد رفت و باید برای از بین بردن آن، این فرایند را مجدد تکرار کنید.

پیلینگ شیمیایی متوسط (Medium chemical peel)

این روش نسبت به پیلینگ سطحی، عمیق‌تر و موثرتر است و برای از بین بردن مشکلاتی همچون: چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر این روش را انتخاب کرده اید، باید پس از اتمام فرایند چند روز استراحت کنید؛ زیرا، این روش عوارض زیادی دارد. برخی از رایج‌ترین این عوارض، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • سوختگی
  • درد
  • تورم

پیلینگ شیمیایی سخت و عمیق (Deep chemical peel)

اگر سوختگی و یا مشکل پوستی عمیق و قدیمی دارید، این روش برای شما بسیار مناسب است. در واقع متخصصان از طریق این روش، عمیق‌ترین لایه‌های پوست را نیز تمیز کرده و لایه برداری می‌کنند. اگر این روش را انتخاب کرده‌اید، بهتر است بدانید که نیازی نیست تا این فرایند را مجددا تکرار کنید؛ بلکه، با انجام یک بار خواهید دید که مشکلاتان رفع خواهد شد.

مزایا و فواید پیلینگ صورت

حال که به طور کامل با facial peeling و انواع آن آشنا شدید، بهتر است که با فواید و مزایای آن نیز آشنا شوید. این روش دارای فواید زیادی است که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • از بین بردن چین و چروک پوست
  • از بین بردن خطوط ریز پوست
  • کاهش زخم‌های سطحی پوست
  • بهبود زخم‌های قدیمی
  • درمان آسیب‌های ناشی از خورشید
  • درمان اختلالات رنگدانه پوست
  • بهبود کلی سطح پوست
  • افزایش شادابی و طراوت پوست
  • جوان ماندن پوست
  • نرم و لطیف شدن پوست
  • کاهش آکنه و لک‌های پوستی

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 58 دوشنبه 22 فروردین 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به پرایمر صورت آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند کلاس آموزش تاتو بدن، آموزش طراحی ناخن، آموزش کراتین مو و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر درباره هزینه آموزش اکستنشن مژه و سایر رشته ها به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

پرایمر یکی از محصولات آرایشی است که تبحر خاصی در پوشاندن خطوط و لکه ‌های پوست شما دارد. احتمالا تاکنون بارها از خود سوال کرده ‌اید که چگونه سلبریتی ‌ها، پوست‌ هایی به این زیبایی دارند؟

بد نیست بدانید این محصول آرایشی یکی از عوامل موثر در بهره‌ مندی از پوستی صاف و زیبا به شمار می ‌رود.

این محصول قابلیت ‌های منحصر به فردی در پر کردن و پوشاندن چین و چروک ‌های صورت دارد. این محصول آرایشی به عنوان لایه ‌ای در میان پوست و فاندیشن قرار می ‌گیرد. به این ترتیب زمینه لازم را برای برخورداری از آرایش و پیرایش برایتان فراهم می ‌آورد.

در ادامه این مقاله به شما می‌گوییم پرایمر چیست و درباره کاربردهای این محصول زیبایی صحبت می‌کنیم.

امروزه انواع گوناگونی از این پایه آرایشی در بازار موجودند که می ‌توانند با هر نوع پوستی سازگار باشند.

به عنوان مثال این محصول می ‌تواند رنگی، بدون رنگ، با خواص مرطوب کنندگی و یا خشک باشند.

همچنین فرمولاسیون بسیاری از آن ها به گونه ‌ای طراحی شده که برای محدوده خاصی از پوست صورت مناسب باشند. به همین سبب اهمیت انتخاب نوع مناسب پرایمر با نوع مناسب فاندیشن برابری می ‌کند.

اگرچه استفاده از پرایمر به معنای اضافه شدن یک مرحله دیگر در روتین آرایشی شما به شمار می‌ رود. اما اگر نتایج استفاده از آن را مشاهده کنید، بی‌ شک این مرحله اضافه را به جان می ‌خرید.

به علاوه استفاده از این محصولات آرایشی، وقت زیادی از شما نمی ‌گیرد. کافیست آن را مانند مرطوب کننده بر همه صورت خود بمالید.

همچنین می توانید برای قسمت هایی از پوست که دچار لک یا جوش هستند از انواع مناسب این محصول استفاده کنید که در ادامه تمامی آن ها را توضیح داده‌ایم.

مزایای استفاده از پرایمر قبل از آرایش

اگر بخواهید رنگ تیره یکی از دیوارهای اتاقتان را تغییر دهید،‌ حتما باید ابتدا از یک زیرسازی مناسب استفاده کنید.
وگرنه تغییر رنگ تیره به روشن غیرممکن است. برای تغییر رنگ پوستتان و از بین بردن مشکلات آن هم باید همین مراحل را انجام دهید.

پرایمر بعد از مرطوب کننده و قبل از فاندیشن استفاده می‌شود. تاثیر مثبت استفاده از این محصول در آرایش به حدی زیاد است که پیشنهاد می کنیم استفاده از آن را در روند میکاپ خود قرار دهید.

در ادامه تمامی مزایای استفاده از پرایمر را بررسی نموده ایم تا بتوانید به راحتی در رابطه با استفاده از آن تصمیم بگیرید.

این محصول مانند یک پایه آرایشی پوستتان را صاف و بی عیب و نقص می ‌کند. در واقع همه مشکلات پوستی شما با آن پوشانده می ‌شوند. به این ترتیب زمینه لازم برای مراحل بعدی آرایش فراهم می‌شود.

افزایش دوام و ماندگاری آرایش

اولین و مهم ترین دلیل برای استفاده پرایمر، نقش آن در ماندگاری آرایش است. اگر همواره نگران پخش شدن یا برق افتادن آرایش تابستانی خود هستید، پیشنهاد می کنیم استفاده از این محصول را امتحان کنید.

مدل های با پایه سیلیکون باعث ایجاد لایه ای روی پوست می شوند. این لایه به شما کمک می کند تا چربی پوستتان باعث از بین رفتن آرایش و برق افتادن پوستتان نشود.

استفاده از آن به خصوص در روزهای گرم سال و مناطق مرطوب به شدت توصیه می ‌شود. زیرا به شما کمک می کند در تمام روز آرایشتان را ثابت نگه دارید.

اگر پوست شما چرب یا جوش دار است، باید به نکاتی توجه کنید تا ماندگاری آرایش شما بیشتر شود. در این شرایط علاوه بر استفاده از کرم پودر مناسب پوست چرب، توجه به زیرسازی مناسب نیز اهمیت می یابد.

دقت کنید که از پرایمر های مات و مناسب ویژگی های پوستتان استفاده کنید. در این حالت است که این محصول آرایشی به دوام و ماندگاری بیشتر آرایش شما کمک بسزایی می ‌کند.

خاصیت نرم کنندگی

در بسیاری شرایط توصیه شده که قبل از استفاده از پرایمر از مرطوب کننده استفاده کنید. این توصیه به دلیل نیاز های پوستی شما در آبرسانی مفید قبل از آرایش است.

حتی در صورتی که از مرطوب کننده استفاده نکنید نیز می توانید از این محصول زیبایی برای زیر سازی آرایش خود استفاده کنید. در واقع این محصول دارای خاصیت نرم کنندگی می باشد.

همچنین استفاده از آن سبب می شود لایه ای محافظ روی پوست شما ایجاد شود و از هدر رفتن رطوبت پوستتان جلوگیری می کند. حفظ رطوبت و شادابی پوست به شما در داشتن میکاپی صاف و یکدست کمک می کند.

از بین بردن منافذ پوست

پرایمر ها با ایجاد لایه ای روی پوست می توانند تا حد زیادی پوست شما را صاف و یکدست کنند. این کار با پوشاندن منافذ پوست میسر می شود.

این عمل باعث از پر شدن منافذ و ایجاد جوش های پوستی نمی شود بلکه تنها لایه ای سبک روی پوست شما اضافه می شود.

شما با اضافه کردن یک مرحله ساده به روتین آرایشی خودتان می توانید تغییری شگرف در ظاهر پوست صورت خود ایجاد کنید. با این کار دیگر منافذ پوست شما بعد از آرایش مشخص نیستند.

منبع: rosesorkh

الهام علیزاده بازدید : 106 سه شنبه 30 دی 1399 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  روش های پاک کردن آرایش با مواد طبیعی آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش فیبروز ابرو، آموزش لیزر بدن، آموزش اصلاح ابرو و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

پاک کردن آرایش، درست مثل آرایش کردن، به توجه و زمان کافی نیاز دارد. زیرا اگر شب‌ها با آرایش بخوابید دچار لکه های پوستی و آکنه خواهید شد. در حال حاضر محصولات زیادی برای پاکسازی پوست صورت در بازار وجود دارد. اما بیشتر آن‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است برای پوست ما ضرر داشته باشد. اگرچه یافتن محصول مناسب پوست کار دشواری است اما طبیعت، مثل همیشه، فوق‌العاده عمل می‌کند. مواد طبیعی علاوه بر ارزان و بی‌ضرر بودن، به راحتی در دسترس هستند. ما در این مقاله ۷ مورد از این مواد طبیعی بی‌نظیر را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. جوش شیرین و عسل:

این روش برای هر نوع پوستی مفید است. مقداری عسل را که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود، روی یک تکه پنبه یا یک پارچه تمیز قرار دهید. مقداری جوش شیرین بر روی عسل بپاشید. این محصول به عنوان یک پاک‌کننده عالی و لایه‌بردار عمل می‌کند. فقط کافی است پارچه یا پنبه را به آرامی روی صورت خود بمالید تا آرایش شما پاک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

۲. روغن زیتون:

برای از بین بردن آلودگی‌ها و مرطوب کردن پوست خود از روغن زیتون استفاده کنید و آن را با عطر دلپذیر گلاب مخلوط کنید. این ماده مناسب پوست‌های خشک یا حساس است  ومی‌تواند به خوبی آرایش شما را پاک کند.

اسیدهای چرب روغن زیتون مرطوب کننده هستند. همچنین مانند اسیدها به از بین بردن سلول‌های مرده پوست که باعث مسدود شدن منافذ و کدر شدن چهره می‌شود، کمک می‌کنند. پس از پاک کردن آرایش خود با روغن زیتون، هنوز هم صورت شما احتیاج به شستشو دارد تا منافذ آن مسدود نشود.

۳. روغن نارگیل:

روغن نارگیل یک ماده طبیعی است که پوست آن را به شدت به خود جذب می‌کند. روغن نارگیل با وزن مولکولی کم و اسیدهای چرب مفید، پوست را ترمیم می‌کند.

اگر در خانه روغن نارگیل دارید، هیچ چیز بهتر از آن برای پاک کردن آرایش شما نیست. این روغن به خصوص برای گریم و میکاپ ‌های سنگین و حتی مواد آرایشی ضد آب نیز بسیار مفید است.

کافی است مقداری روغن نارگیل را روی سر و صورت و گردن خود بمالید و آن را با پد پنبه‌ای پاک کنید. اگر پد خود را در یک ظرف کوچک پر از روغن نارگیل آغشته کنید، می‌توانید دستمال مرطوب طبیعی نیز درست کنید.

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی است و برای فصل زمستان بسیار مناسب است. این ماده شگفت‌آور ضمن ترمیم و مرطوب کردن پوست، چربی طبیعی پوست صورت را نیز بازیابی می‌کند.

۴. شیر:

شیر به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد، ماده بسیار خوبی برای پوست شناخته شده است. چربی‌های اساسی و پروتئین موجود در شیر کامل به پوست ما اجازه می‌دهد رطوبت خود را حفظ کرده و سلول‌های آسیب‌دیده را ترمیم کند. شیر دارای خاصیت سفید کنندگی قوی است و ماده‌ای طبیعی است که می‌تواند پوست را روشن کند.

برای استفاده از شیر به عنوان پاک‌کننده آرایش، فقط کافی است یک تکه پنبه را در یک کاسه کوچک شیر خیس کنید و آرایش خود را با آن پاک کنید. حتی می‌توانید برای پاک کردن آرایش‌های سنگین‌تر، یک قاشق غذاخوری روغن بادام نیز به آن اضافه کنید. برای پاک کردن آرایش چشم نیز می‌توانید پنبه آغشته به شیر را به چشم‌های خود بمالید و سپس با آب بشویید. این ماده صورت شما را شاداب می‌کند و پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد. اگر پوست بیش از حد چربی دارید، بهتر است بعد از شستشوی صورت خود از یک کرم شب استفاده کنید.

۵. آب خیار:

در بسیاری از محصولات زیبایی تجاری از جمله شوینده‌های صورت و پاک کننده‌ها، از خیار به عنوان ماده اصلی استفاده شده است. دلیل این امر این است که خیار خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند پوست تحریک شده یا مستعد آکنه را تسکین دهد. این ماده طبیعی یک گیاه بر پایه آب است که می‌تواند یک پاک‌کننده عالی برای آرایش، به ویژه برای پوست‌های چرب، باشد.

با استفاده از مخلوط کن خیار را له کنید تا مثل خمیر شود. مقداری روغن زیتون به این خمیر اضافه کنید و آرایش خود را با آن پاک کنید. این ترکیب طبیعی پوست شما را تمیز کرده و آن را تسکین می‌دهد. بعد از این مرحله، صورت خود را با آب ولرم بشویید و سعی کنید از مصرف هر محصول دیگری خودداری کنید تا رطوبت صورت باعث ترمیم پوست شما شود.

۶. بخار:

بخور دادن نیز یک روش طبیعی برای پاک کردن آرایش است. همچنین یکی از تسکین دهنده‌ترین پاک کننده‌هایی است که پوست را از درون زنده می‌کند. برای پاک کردن آرایش خود می‌توانید از بخار آب استفاده کنید و سپس صورت خود را با یک پد پنبه‌ای پاک کنید و بشویید. اگر از آرایش سنگین یا ضدآب استفاده می‌کنید بهتر است ابتدا از یکی از روش‌هایی که در بالا گفته شد استفاده کنید. سپس بخور بگیرید تا هرگونه ناخالصی باقی‌مانده را از بین ببرید.

شما برای بخور گرفتن می‌توانید از یک دستگاه بخور استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک کاسه را با آب گرم پر کنید و چند قطره روغن به آن اضافه کنید. سپس صورت خود را با یک حوله بپوشانید و اجازه دهید بخار پوست شما را پاک کند.

۷. روغن بادام شیرین:

روغم بادام شیرین شاید به اندازه روغن نارگیل رایج نباشد، اما به عنوان ماده اصلی در بسیاری از کرم‌های دست و صورت استفاده می‌شود. این روغن بسیار سبک است و پوست را لطیف می‌کند. روغن بادام حاوی ویتامین A، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا ۳، و زینک است. این ماده طبیعی برای پوست‌های خشک بسیار مفید است، باعث بهبود آکنه، آسیب‌های آفتاب، و ظاهر اسکارهای پوست می‌شود.

برای پاک کردن آرایش خود با روغن بادام، مقداری از آن را با انگشتان خود یا یک پنبه به صورت خود بمالید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

این مواد طبیعی پاک‌کننده آرایش ساده اما در عین حال کارآمد هستند. آن‌ها پوست را ترمیم می‌کنند که می‌تواند باعث درخشان شدن پوست شده و از آسیب محصولات آرایشی جلوگیری کند.

 

 

 

 

 

 

 

الهام علیزاده بازدید : 140 پنجشنبه 11 دی 1399 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  آموزش چند مدل بافت ساده و شیک آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش اصلاح و ابرو، آموزش آرایش و پیرایش، آموزش طراحی ناخن و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید

 

بافت مو راهی عالی برای جلوگیری از ریزش موی سر شماست. همچنین می‌تواند یک مدل موی بسیار شیک و زیبا باشد و در شینیون مو از آن استفاده کرد. شما بوسیله یک تکنیک ساده بافت مو می‌توانید مدل‌های مختلفی را روی موهای خود ایجاد کنید. ما در این مقاله ۴ مدل بافت موی ساده را به شما آموزش می‌دهیم.

۱- بافت موی سه رشته‌ای کلاسیک:

شانه کردن مو:

صاف بودن و گره نداشتن مو باعث می‌شود بتوانید موهایتان را خیلی سریع و مرتب ببافید. شانه باید به راحتی در لابه‌لای موهای شما حرکت کند براشینگ مو قبل از شروع به کار باعث منظم تر شدن بافت می شود

اگر موهای ضخیم و پرپشتی دارید، ابتدا کمی آب به موهایتان بزنید و سپس شانه کنید.

بافت مو را می‌توان هم روی موهای مرطوب و هم روی موهای خشک انجام داد. بافتن موهای مرطوب ظاهر صاف و مرتب به مو می بخشد. در صورتی که موهای خشک ممکن است نتیجه کار را کمی نامرتب و به هم ریخته نشان دهد. اگر موهایتان خیس است، بهتر است قبل از شروع بافت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کمی خشک شوند. موهای خیس ضعیف هستند و به راحتی می‌شکنند.

انتخاب یک مدل پایه برای موها:

می‌توانید موهایتان را دم اسبی ببندید، یا بافت را به صورت ساده از پشت گردن یا به صورت یک طرفه از سمت راست یا چپ گردن خود شروع کنید. مدل دم اسبی برای دسته بندی موهایتان راحت‌تر است و در نهایت بافت شما کمی مرتب‌تر خواهد بود.

تقسیم مو به سه دسته:

سعی کنید تا جایی که می‌توانید دسته‌ها را به طور مساوی تقسیم کنید.

قسمت راست را با دست راست و قسمت چپ را با دست چپ بگیرید. اجازه دهید قسمت میانی آزاد باشد (فعلا).

دسته‌ها را در کف دست خود قرار داده و آن‌ها را با انگشت میانی، انگشت حلقه و انگشت کوچک بگیرید. انگشت اشاره و شست شما باید آزاد باشد.

بافتن را شروع کنید:

  • قسمت چپ مو را از روی قسمت میانی عبور دهید.
  • با انگشت اشاره و انگشت شست دست چپ خود، قسمت میانی مو را بگیرید.
  • با استفاده از انگشت اشاره و انگشت شست دست راست خود، قسمت چپ مو را که در کف دست چپ قرار گرفته است بگیرید.
  • قسمت میانی اکنون در سمت چپ قرار گرفته است.
  • همین کار را برای سمت راست هم انجام دهید و به همین صورت موهایتان را تا انتها ببافید.
  • دقت کنید که در این روش، ابتدای مو کمی شل بافته می‌شود و در انتها سفت‌تر می‌شود.

این یک مدل بافت ساده و کلاسیک است. با یاد گرفتن همین مدل ساده می‌توانید مدل‌های بسیار متنوعی را ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید موهای بافته شده را دور سرتان بپیچید و یک هدبند درست کنید. یا می‌توانید موهایتان را خرگوشی ببندید و هر طرف را جداگانه ببافید (یک مدل بسیار بامزه برای دختربچه‌ها).

۲- بافت فرانسوی:

جدا کردن اولین بخش:

برای بافت فرانسوی، باید موهایتان را از قسمت تاج سر (بالای گوش) جدا کنید.

تقسیم مو:

اولین بخش از موهایتان را که جدا کرده بودید، به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. دقت کنید که هر سه قسمت از یک ردیف از موهایتان جدا شده و کاملا با هم برابر باشند‌.

نگه داشتن دسته های مو:

گرفتن صحیح دسته ها در دست‌هایتان به شما کمک می‌کند تا بافت را به طور مرتب و سریع انجام دهید.

رشته چپ را در دست چپ خود بگیرید.

رشته مرکزی را بین انگشت شست و انگشت اشاره دست راست خود بگیرید.

رشته راست را بین کف و سه انگشت آخر دست راست خود بگیرید.

بافت را شروع کنید:

  • با سه انگشت آخر دست چپ خود، رشته چپ را بین انگشتان و کف دست خود بگیرید. انگشت شست و انگشت اشاره خود را آزاد نگه دارید. با دست راست، رشته مرکزی را بگیرید.
  • با انگشت شست و اشاره دست چپ، رشته سمت راست را بگیرید. اکنون باید دو رشته در دست چپ و یکی در دست راست خود داشته باشید.
  • رشته مرکزی را رها کنید و اجازه دهید بین رشته‌های چپ و راست آویزان شود. دست راست شما اکنون باید آزاد باشد.
  • با دست راست خود، قسمت کوچکی از موهای خود را از  سمت راست سرتان جدا کنید. با انگشت شست و اشاره دست چپ خود این قسمت جدید را بگیرید تا آن را به رشته راست اضافه کنید.
  • دوباره رشته مرکزی را با دست راست خود بگیرید و به سمت راست بکشید. اکنون بخشی که به موهای سمت راست اضافه کرده‌اید، رشته مرکزی جدید است.
  • همین کار را با سمت چپ انجام دهید و به همین صورت تا انتهای مو را ببافید.
  • توجه داشته باشید که ابتدای بافت باید محکم باشد تا شکل نهایی بافت مرتب و زیبا باشد. اگر اکستنشن مو دارید این مدل بافت مو برای شما مناسب است.

۳- بافت تیغ ماهی

بستن مو:

موهایتان را پشت سرتان جمع کنید و با یک کش پلاستیکی محکم ببندید. استفاده از کراتین مو و محصولات نرم کننده برای صاف کردن مو قبل از بافتن مو را بسیار زیبا می کند.

تقسیم مو:

موهای خود را به دو بخش مساوی تقسیم کنید. بخش راست را در دست راست و بخش چپ را در دست چپ بگیرید.

بافت را شروع کنید:

  • بخش کوچکی از مو را از قسمت خارجی موهای سمت چپ جدا کنید و آن را با دست راست با موهای سمت راست مخلوط کنید.
  • قسمت راست مو را در دست راست خود بگیرید و سمت چپ را رها کنید.
  • اکنون بخش کوچکی از مو را از قسمت خارجی موهای سمت راست جدا کنید و آن را با موهای سمت چپ مخلوط کنید. حالا موهای سمت چپ را با دست چپ بگیرید و سمت راست را رها کنید.
  • همین کار را تا انتهای موهایتان ادامه دهید.
  • اکنون می‌توانید انتهای موهایتان را ببندید و کش پلاستیکی را با قیچی ببرید.

۴- بافت هلندی

بافت هلندی بسیار شبیه به بافت فرانسوی است. به این صورت که در بافت فرانسوی رشته‌های بافت نزدیک به پوست سر قرار می‌گیرند. اما در بافت هلندی فاصله بافت با پوست سر بیشتر است. این مدل بافت برای افرادی که رنگ مو زیبایی دارند جلوه متفاوتی دارد. مراحل این بافت زیبا به صورت زیر است:

۱- موها را در قسمت تاج سر به سه دسته تقسیم کنید.

۲- یک تا دو ردیف بافت کلاسیک بزنید. توجه داشته باشید که به جای عبور بافت از روی رشته مرکزی، موها را از زیر آن عبور دهید.

۳- مراحل باقیمانده را درست مانند بافت فرانسوی تکرار کنید. قسمت کوچکی از مو را از هر طرف سر خود بگیرید و آن را به رشته‌ای که در حال جابجایی است اضافه کنید. فقط یادتان باشد که همیشه زیر رشته وسط بروید تا جلوه بافت هلندی ایجاد شود.

۴- همین کار را تا انتها انجام دهید.

تمام این بافت‌ها مدل‌های زیبا و ساده‌ای هستند که کافی است فقط اصول اولیه آن‌ها را یاد بگیرید. سپس می‌توانید با خلاقیت خودتان مدل‌های مختلف و متنوعی را روی موهای خود ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 143
  • بازدید سال : 894
  • بازدید کلی : 2,611