loading...
آموزشگاه آرایشگری
الهام علیزاده بازدید : 55 دوشنبه 28 شهریور 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  کلاژن سازی پوست آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری زنانه مانند آموزش میکرونیدلینگ، آموزش پارافین تراپی، آموزش کراتین مو و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه ها به سایت deterland.com مراجعه کنید.

کلاژن یک پروتئین مهم است که بدن ما برای جوان و سالم نگه داشتن پوست به آن نیاز دارد. امروزه ثابت شده است که می توان از برخی روش های طبیعی و غیر تهاجمی برای تحریک کلاژن یا به عبارت دیگر، کلاژن سازی پوست خود استفاده کرد، اما همچنان افسانه های متعددی نیز درباره آن وجود دارد. برای اینکه بدانید کلاژن چیست و چه تاثیری بر سلامت و جوان ماندن پوست ما دارد، و همچنین از بهترین روش های کلاژن سازی پوست در خانه مطلع شوید، این مقاله را از دست ندهید. ما روش های بسیار ساده و کاربردی را برای جوان تر و زیباتر شدن پوست شما معرفی می کنیم که می توانید به سادگی در منزل انجام دهید، بدون آنکه عوارض جانبی خاصی را متحمل شوید.

کلاژن چیست؟

کلاژن فراوان ترین شکل پروتئین در بدن است. در بسیاری از بافت های ماهیچه ها، استخوان ها، تاندون ها، عروق خونی و دستگاه گوارش یافت می شود. با این حال، وقتی مردم در مورد اهمیت کلاژن صحبت می کنند، عموماً به مزایای آن برای پوست اشاره می کنند. البته این موضوع چندان بی راه هم نیست. زیرا کلاژن پروتئین اصلی ساختاری در پوست است که مانند داربست عمل کرده و حجمی را ایجاد می کند تا پوستی صاف و بدون چین و چروک داشته باشیم.

چرا به کلاژن سازی پوست احتیاج داریم؟

عوامل محیطی بسیاری مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی می توانند کلاژن را تجزیه کنند. این امر باعث می شود پوست شما افتاده و دچار چین و چروک شود. سن نیز عامل مهمی است. پزشکان می گویند: با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می یابد. بنابراین پوست نیز نازک تر به نظر می رسد و از حمایت ساختاری کمتری برخوردار خواهد بود. به همین دلیل است که افراد با افزایش سن متوجه سستی یا افتادگی پوست خود می شوند.

شاید در گذشته راهی برای جلوگیری از این موضوع یا حداقل کند کردن این روند طبیعی وجود نداشته است. اما امروزه به اندازه ای درباره این پروتئین مهم اطلاعات داریم که می تواند در بهبود شرایط پوست و به تاخیر انداختن پیری پوست موثر باشد. بنابراین با کلاژن سازی پوست بوسیله برخی روش های خانگی یا کلینیکی مانند آنزیم تراپی پوست، میکرودرم ابریژن و … می توانیم میزان تولید کلاژن را تحریک کرده و از چروک شدن و افتادگی زودرس پوست خود جلوگیری کنیم.

کلاژن برای پوست چه می کند؟

وقتی سطح کلاژن بالا باشد، پوست نرم، صاف و سفت می شود. کلاژن به سلول های پوست کمک می کند تا خود را احیا و ترمیم کنند. این پروتئین همچنین به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. به همین دلیل است که کلاژن در طول سال ها به عنوان یک عنصر بسیار مهم برای مراقبت از پوست و ماده ای مهم برای داشتن پوست صاف در نظر گرفته شده است.

چه غذاهایی در کلاژن سازی پوست نقش دارند؟

متخصصین تغذیه می گویند: “رژیم غذایی نقش شگفت انگیزی در ظاهر و شادابی پوست شما ایفا می کند. و این همه به کلاژن برمی گردد.”

کلاژن پروتئینی است که به پوست ساختار ، نرمی و کشش می بخشد. انواع مختلفی از کلاژن وجود دارد اما بدن ما عمدتا از نوع ۱ ، ۲ و ۳ تشکیل شده است. مکمل های بسیاری در بازار وجود دارند که ادعا می کنند می توانند در تولید کلاژن بیشتر موثر باشند. اما آیا استفاده از این مکمل ها بهترین راه است؟‌ پیشنهاد ما این است که از مواد غذایی تازه و سالم که در زیر به آن ها اشاره می کنیم، استفاده کنید.

۱. آب قلم

با اینکه تحقیقات اخیر نشان می دهد آب قلم منبع قابل اطمینان کلاژن نیست، اما این گزینه تا به حال رایج ترین روشی است که مردم به یکدیگر توصیه می کنند. اعتقاد بر این است که با جوشاندن استخوان در آب کلاژن آن استخراج می شود. از آنجا که آب قلم از استخوان و بافت همبند تشکیل شده است، حاوی کلسیم، منیزیم، فسفر، کلاژن، گلوکوزامین، کندرویتین، اسیدهای آمینه و بسیاری از مواد مغذی دیگر است که مصرف آن نه تنها ضرری ندارد، بلکه می تواند به سلامتی شما نیز کمک کند.

۲. مرغ

اگر تا به حال یک مرغ کامل را خورد کرده باشید، حتما متوجه شده اید که چقدر بافت همبند در بدن این پرنده وجود دارد. همین امر مرغ را به یک منبع غنی از کلاژن تبدیل می کند. چندین مطالعه ثابت کرده اند که می توان از گردن مرغ و غضروف آن به عنوان منبع کلاژن برای درمان آرتریت استفاده کرد.

۳. توت ها

توت ها نیز مانند مرکبات منبع غنی از ویتامین سی و سایر آنتی اکسیدان ها هستند که نقش بسیار مهمی در سلامت و محافظت از پوست ما در برابر آسیب های محیطی ایفا می کنند.

۴. ماهی و صدف

ماهی و صدف مانند دیگر حیوانات دارای استخوان و رباط هایی هستند که از کلاژن ساخته شده اند. برخی ادعا کرده اند کلاژن دریایی یکی از راحت ترین موادی است که جذب بدن می شود.

درست است که مصرف گوشت ماهی می تواند به میزان مصرف کلاژن شما اضافه کند، اما توجه داشته باشید که “گوشت” ماهی کلاژن کمتری نسبت به سایر قسمت های دارد که معمولا تمایلی به خوردن آن نداریم. مانند سر، فلس یا کره چشم. در حقیقت، محققان از منبع ماهی به عنوان منبع پپتیدهای کلاژن استفاده می کنند.

منبع: deterland

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 134
  • بازدید سال : 885
  • بازدید کلی : 2,602