loading...
آموزشگاه آرایشگری
الهام علیزاده بازدید : 58 شنبه 12 شهریور 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به خواص صابون زردچوبه آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری زنانه مانند آموزش گریم عروس، آموزش طراحی ناخن، آموزش اپیلاسیون  و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

از زمان‌های قدیم مردم از پودر زردچوبه به‌عنوان یک محصول زیبایی طبیعی استفاده می‌کردند. پودر و خمیر زردچوبه حتی امروزه نیز برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی استفاده می‌شود. این روزها صابون‌های زردچوبه به راحتی در دسترس هستند. اما آیا واقعا استفاده از آن می‌تواند برای پوست مفید باشد؟ صابون زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد باکتریایی مشابه زردچوبه طبیعی است. خواص ضد باکتریایی موجود در زردچوبه برای از بین بردن لک صورت و آکنه تاثیر به سزایی دارد. همچنین خود آنتی اکسیدان قوی هم می‌تواند رنگ پوست روشنی را برای پوست شما به همراه داشته باشد و آن را پاکسازی کند.

در این مقاله درباره فواید استفاده از صابون زردچوبه که برای درمان جوش‌های زیر پوستی، رفع سیاهی دور چشم و مشکلات دیگر پوست مناسب است صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با فواید استفاده از صابون زردچوبه ارگانیک آشنا شوید و به‌عنوان روتین روزانه از آن برای شادابی و جذابیت پوست خود بهره ببرید.

خواص بی نظیر زردچوبه

می‌دانیم که زردچوبه فواید و خواص شگفت انگیزی برای پوست و جوش‌های زیر پوستی دارد. صابون زردچوبه هم به مقدار زیادی زردچوبه درون خود دارد که نه‌تنها پودر ریشه زردچوبه ارگانیک، بلکه عصاره و اسانس آن نیز به‌ شکل ۱۰۰ درصد خالص به این محصول اضافه می‌شوند. معمولا شرکت‌ها از با کیفیت‌ترین مواد طبیعی به‌صورت تصفیه نشده استفاده کرده و روغن زیتون فوق بکر ارگانیک را هم به آن اضافه می‌کنند. روغن آفتابگردان ارگانیک هم گاهی اوقات به این محصولات اضافه می‌شود. همچنین ماسک زردچوبه را نیز می‌توان در خانه تهیه کرد که برای جوش و آکنه اثر بخشی خیلی خوبی دارد.

استفاده از افزودنی‌های شگفت انگیز به روتین مراقبت از پوست شما کمک می‌کنند. این صابون‌ها برای انواع پوست مانند پوست‌های چرب، خشک و یا حساس ساخته شده‌اند و کاربرد فراوانی دارند. همچنین می‌توانند به‌عنوان صابون صورت، صابون بدن یا صابون اصلاح برای مردان، زنان، نوجوانان و نوزادان استفاده شوند.

صابون زردچوبه چه فواید درمانی دارد؟

۱- کنترل چربی پوست

همانطور که می‌دانیم صابون، چربی روی پوست را کنترل می‌کند. بنابراین پوست کمتر مستعد دریافت چربی می‌شود و منافذ هم تمیزتر باقی خواهد ماند. احتمال ابتدا به آکنه کمتر از قبل می‌شود، و جوش‌های سر سیاه نیز از بین خواهند رفت.

۲- ضد باکتری و ضد عفونی کننده

چریش همراه با زردچوبه به عنوان یک عنصر ضد باکتری عمل می‌کند؛ که باعث ضد عفونی شدن پوست می‌شود. بنابراین می‌توانید از صابون، برای تسکین خارش و قرمزی پوست استفاده کنید. تمام مواد تشکیل دهنده صابون زردچوبه برای بهبود رنگ پوست هستند و لکه‌های تیره هم روشن‌تر از قبل می‌شود.

۳- مرطوب کننده پوست

روغن زیتون و سایر روغن‌های استفاده شده در صابون زردچوبه پوست را مرطوب می‌کنند و همچنین باعث سالم‌‌تر و شاداب‌تر شدن پوست شما می‌شود.

۴- کاهش منافذ پوست صورت و محافظت در برابر آکنه

رزماری یک قابض طبیعی محسوب می‌شود که اندازه منافذ روی پوست شما را کاهش می‌دهد و ترشح چربی را نیز کنترل می‌کند. در نهایت، روغن چای درخت، باکتری‌ها را از بین می‌برد تا پوست شما سالم‌تر بماند. همه اجزا با هم کار می‌کنند تا ایمنی طبیعی پوست شما تقویت شود.

عوارض صابون زردچوبه چیست؟

هنگام استفاده از زردچوبه توجه به این نکته که از چه برند و موادی تشکیل شده است اهمیت به سزایی دارد. زیرا اگر از مواد تشکیل دهنده مناسبی تهیه نشده باشد به پوست آسیب خواهد رساند. همچنین نباید در یک بازه زمانی مشخص به صورت مداوم از صابون زردچوبه استفاده کرد. اگر دارای بیماری زمینه‌ای باشید شاید بهتر باشد قبل از استفاده، با پزشک خود مشورت کنید. حساسیت پوستی به زردچوبه نیز می‌تواند باعث قرمزی و تورم پوست شود.

نتیجه گیری

حال راحت‌تر می‌توانید پاسخ سوال آیا صابون زردچوبه برای پوست مفید است؟ را پیدا کنید. این صابون با زردچوبه ساخته می‌شود که برای چندین نسل به‌عنوان یک شیوه درمانی برای برخی از مشکلات پوستی استفاده می‌شد. صابون‌های گیاهی زردچوبه حتی بهتر از زردچوبه طبیعی هستند. چرا که حاوی عناصر دیگری هستند که برای پوست بسیار مفید بوده و می‌توانند خاصیت درمانی داشته باشند.

منبع: rosesorkh

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 126
  • بازدید سال : 877
  • بازدید کلی : 2,594