loading...
آموزشگاه آرایشگری
الهام علیزاده بازدید : 32 یکشنبه 15 خرداد 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به فاسد شدن لوازم آرایشی آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند آموزش رنگ مو، آموزش پدیکور پا، آموزش میکروبلیدینگ و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

این روزها تنوع لوازم آرایشی به قدری زیاد است که دیگر نمی‌توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. زمانی که به فروشگاه می‌روید با انواع برندها،‌ فرمولاسیون ها،‌ و قیمت‌ها مواجه می‌شوید. اما مهم‌ترین نکته ای که باید به آن دقت کنید، تاریخ انقضای محصول است. باکیفیت ترین و مناسب ترین محصول برای نوع پوست شما تنها در صورتی قابل استفاده است که در بازه زمانی تعیین شده توسط شرکت سازنده مصرف شود. زیرا استفاده از لوازم آرایش تاریخ گذشته می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به علائم فاسد شدن لوازم آرایشی بپردازیم و نحوه نگهداری از آن‌ها را بیان کنیم.

آیا تاریخ انقضای لوازم آرایش مهم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله، تاریخ انقضای محصولات آرایشی بسیار مهم است. استفاده از مواد آرایشی فاسد و تاریخ گذشته نه تنها در زیبایی افراد تاثیر مثبت ندارد بلکه باعث بروز مشکلات زیادی می شود. از مشکلات ایجاد شده برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱. بروز جوش های پوستی

یکی از مشکلات ایجاد شده بر اثر استفاده از لوازم آرایشی فاسد شده می توان به ایجاد انواع جوش های زیرپوستی، جوش سرسیاه، چرکی و … در سطح پوست صورت اشاره کرد.

۲. تاثیر منفی بر زیبایی چهره

استفاده از لوازم آرایشی فاسد نه تنها باعث زیبایی نمی شود بلکه در زیبایی چهره تاثیر منفی خواهد داشت. زیرا لوازم آرایشی خراب نمی‌توانند به خوبی روی پوست قرار بگیرند و باعث جلوه بد آرایش خواهند شد.

۳. ایجاد سرطان پوست

لوازم آرایشی فاسد باعث بروز مشکلات پوستی بسیار زیادی می شود که از آن میان می توان به سرطان پوست اشاره کرد.

۴. کدر شدن پوست

ترکیبات استفاده شده در لوازم آرایشی که استفاده می‌کنید، تاثیر بسیار زیادی بر سلامت و زیبایی پوست شما دارند. اگر کیفیت لوازم آرایشی مورد استفاده پایین باشد، یا تاریخ انقضای آن گذشته باشد، می‌تواند باعث کدر شدن پوست صورت شما شود.

طول عمر هر کدام از لوازم آرایشی چه قدر است؟

طول عمر مفید هر کدام از لوازم آرایشی با دیگری متفاوت است. به طور مثال مدت زمان ماندگاری رژ لب با کرم پودر یکسان نیست. البته تاریخ انقضا لوازم آرایشی علاوه بر نوع آن ها به کارخانه و یا برند محصولات نیز بستگی خواهد داشت.

۱. رژگونه

رژگونه از انواع لوازم آرایشی خشک محسوب می‌شود. هنگام انتخاب یک رژگونه مناسب، علاوه بر رنگ و جنس آن، باید به تاریخ انقضای آن نیز توجه کنید. طول عمر این محصول آرایشی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است و بعد از این مدت نباید از آن استفاده کنید. در واقع بعد از گذشت ۱۲ تا ۱۸ ماه با علائم فاسد شدن رژ گونه خود رو به رو خواهید شد.

۲. سایه چشم

چشم یکی از اعضا بسیار مهم و همچنین حساس صورت می باشد در نتیجه در انتخاب محصولات آرایشی چشم باید دقت زیادی داشته باشید. فاسد بودن سایه چشم عوارض جبران ناپذیری برای چشم دارد. عمر مفید سایه های چشم ۱۸ تا ۲۴ ماه می باشد. بعد از گذشت این مدت زمان، بهتر است از مصرف آن ها صرف نظر کنید.

۳. مداد چشم

مداد های چشم از دیگر محصولات آرایشی چشم می باشند که طول عمر مفید آن ها بین ۱۸ ماه تا ۲۴ ماه می باشد. استفاده از مداد چشم بعد از این مدت می‌تواند عوارضی را برای چشم شما به همراه داشته باشد.

۴. انواع رژلب

رژ لب ها یکی از محصولات آرایشی بسیار مهم می باشند. در حقیقت امکان خوردن رژلب از روی لب وجود دارد. در نتیجه رژ انتخابی علاوه بر کیفیت بالا باید فاقد سرب باشد. فاسد بودن رژلب ها علاوه بر صدمه به لب، سلامتی انسان را تحت شعاع قرار می دهد. تاریخ انقضای این محصولات آرایشی بین ۱۲ ماه تا ۱۸ ماه می باشد. بعد از گذشت این مدت، استفاده از آن ها ممنوع می باشد.

۵. ریمل

ریمل ها یکی دیگر از محصولا آرایشی چشم می باشند که باید در انتخاب آن‌ها حساسیتویژّ ای به خرج بدهید. ریمل انتخابی شما باید عاری از مواد آلرژی زا و یا حساسیت زا باشد. طول عمر مفید و یا تاریخ انقضای این نوع لوازم آرایشی بین ۲ الی ۳ ماه می باشد. استفاده از ریمل های فاسد شده باعث قرمز شدن چشم، سوزش چشم و التهاب آن ها می شود، همچنین ممکن است عوارض دیگری را نیز در پی داشته باشد.

۶. کرم پودر

کرم پودر ها یکی از اجزا در آرایش چهره می باشند. کرم پودر مناسب پوست شما علاوه بر داشتن کیفیت و فرمولاسیون مناسب، باید تاریخ انقضا نیز داشته باشد. فاسد بودن آن ها به شدت پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. تاریخ انقضای این محصولات بین ۶ ماه تا ۱۲ می باشد. استفاده از کرم پودر بعد از گذشت تاریخ انقضای آن‌ها ممنوع می‌باشد.

منبع: rosesorkh

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 135
  • بازدید سال : 886
  • بازدید کلی : 2,603