loading...
آموزشگاه آرایشگری
الهام علیزاده بازدید : 46 دوشنبه 04 مهر 1401 نظرات (0)

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با صابون گوگرد آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند کلاس آموزش تاتو بدن، آموزش طراحی ناخن، آموزش کراتین مو و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر درباره هزینه آموزش اکستنشن مژه و سایر رشته ها به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

امروزه صابون‌های متنوعی برای مراقبت و زیبایی پوست تولید می‌شوند که هر کدام فواید مخصوص به خود را دارد. به طور مثال صابون پاپایا به درخشان کننده پوست معروف است و سلامت پوست را تضمین می‌کند. از طرفی بیشتر این محصولات در رابطه با دیگر صابون‌ها خواص مشترکی دارند، مانند صابون زردچوبه که در کنار فواید بیشمارش مثل صابون پاپایا و گوگرد برای درمان جوش‌های صورت شناخته می‌شود. صابون گوگرد نه تنها برای درمان و پیشگیری از جوش‌های صورت مناسب است بلکه بیماری‌های پوستی را هم به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد.

صابون گوگرد چیست؟

شنیدن کلمه گوگرد ممکن است خاطرات کلاس علمی را در ذهنتان تداعی کند. این ماده که به طور معمول در مناطق آتشفشانی دنیا یافت می‌شود یک ماده اصلی در طب سنتی به شمار می‌رود. به لطف خواص ضد میکروبی گوگرد از سال‌ها پیش برای درمان آکنه و سایر بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. صابون گوگرد به انگلیسی Sulfur Soap نوعی صابون بر پایه اصلی گوگرد می‌باشد و اغلب گزینه‌ای برای درمان بیماری‌های پوستی و بهترین صابون برای جوش صورت به شمار می‌رود.

فواید صابون گوگرد

این صابون دارای خواص ضد عفونی کننده در برابر باکتری‌ها و قارچ‌های پوستی می‌باشد. صابون گوگرد یکی از محصولاتی است که متخصصان پوست به بیماران خود پیشنهاد می‌کنند. باکتری‌ها را از بین می‌برد و چربی اضافی پوست را کاهش می‌دهد. از صابون گوگرد به عنوان یک درمان طبیعی و خانگی برای اگزمای پوستی هم استفاده می‌شود.

۱- درمان آکنه

مسلماً یکی از معضلات مهم پوستی جوش‌های صورت است که بیشتر به دلیل عوامل ژنتیکی، اختلالات هورمونی یا در دوران دوران نوجوانی ایجاد می‌شود. همچنین در برخی موارد به دلیل غذاهایی که باعث جوش صورت می‌شوند به وجود می‌آید. کاهش آکنه‌ با استفاده از صابون گوگرد یکی از توصیه‌های سنتی است که توسط متخصصان پوست پیشنهاد می‌شود.

۲- کاهش علائم بیماری درماتوفیتوز (قارچ پوستی)

این بیماری بثورات پوستی است که توسط قارچ‌ها ایجاد می‌شود. بیشتر اوقات راش قرمز یا حلقه‌ای شکل با مرکز شفاف است. در موارد خفیف‌تر استفاده از صابون گوگرد می‌تواند به شما برای کاهش علائم این بیماری کمک کند اما برای عفونت‌های جدی‌تر بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

۳- درمان بیماری پوستی پای ورزشکاران

این بیماری پوستی روی پای ورزشکاران به وجود می‌آید و برای از بین بردن قارچ‌ از صابون گوگرد استفاده می‌شود. برای درمان این بیماری باید به صورت مکرر پاها و لای انگشتان پا با صابون گوگرد شسته و تمیز شود تا اثر بخشی خود را نشان دهد.

۴- کنترل بیماری پسوریازیس

اگر چه داروهای مختلفی برای این بیماری پوستی وجود دارد، اما به عنوان روش خانگی می‌توانید از صابون گوگرد برای کنترل این بیماری استفاده کنید. این محصول به کاهش التهاب پوستی کمک می‌کند و همراه با اسید سالیسیلیک پوسته‌های به وجود آمده به خاطر این بیماری را از بین می‌برد.

۵- ایده‌آل برای پوست‌های چرب

صابون گوگرد برای کاهش چربی‌های اضافی در ناحیه‌هایی مانند صورت و پشت بدن به چرب‌ترین پوست‌ها کمک می‌کند. گوگرد و اسید سالیسیلیک چربی اضافی پوست را از بین می‌برند و باعث تعادل در پوست صورت می‌شوند. از طرفی با استفاده از کرم پودر برای پوست چرب می‌توانید میزان عواملی که باعث چرب‌تر شدن پوستتان می‌شوند را کنترل کنید.

۶- تسکین علائم آکنه روزاسه

اگر از افرادی هستید که از روزاسه رنج می‌برید می‌دانید که این بیماری بسیار ناراحت کننده است و زیبایی چهره را تحت تا‌ٔثیر قرار می‌دهد. آکنه روزاسه عارضه‌ای است که باعث قرمزی پوست روی گونه‌ها، بینی و چانه می‌شود، در این شرایط صابون گوگرد می‌تواند به تسکین علائم پوستی شما کمک کند.

سخن پایانی

به عنوان درمان آکنه، گوگرد به طور گسترده در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های فروش لوازم بهداشتی وجود دارد. حتی می‌‌توانید این محصولات را به صورت آنلاین از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی تهیه کنید. اگر بعد از استفاده نتایج قابل قبولی را در پوستتان مشاهده نکردید با مشورت یک پزشک متخصص پوست محصولات با دوز بالاتر را تهیه کنید.

مهمتر از همه برای درمان جوش‌های صورت خود به وسیله گوگرد صبور باشید و به هر گونه تغییر در روی پوستتان دقت کنید. ممکن است سه ماه طول بکشد تا نتایج قابل قبول را در پوستتان مشاهده کنید و همچنین بهتر است صابون گوگرد را برای طولانی مدت استفاده نکنید.

منبع: rosesorkh

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 136
  • بازدید سال : 887
  • بازدید کلی : 2,604